اجرای ۷۵۰ برنامه همزمان با هفته بسیح در اراک

مهجوری از اجرای ۷۵۰ برنامه همزمان با هفته بسیج در سطح شهر اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ «محمد مهجوری» در نشست خبری هفته بسیج ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد هفته بسیج، به برنامه های پیش بینی شده برای این هفته اشاره کرد و گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج ۷۵۰ برنامه در سطح اراک پیش بینی شده که با رویکرد حوزه های مقاومت، پایگاه های مقاومت، دفاتر، کانون ها و اقشار بسیج و با محوریت امیدآفرینی برگزار می شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک شعار محوری در هفته بسیج را «بسیج پاره تن مردم است» عنوان کرد و افزود: رویکرد تمامی برنامه های پیش بینی شده برای این هفته تحقق این شعار است.

 

وی به برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با رویکرد ارائه محصولات بومی در راستای تقویت تولید داخلی اشاره کرد و ادامه داد: راه اندازی ایستگاه های سلامت محور و توزیع رایگان ماسک و بسته های معیشتی، ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی و اجرای طرح شهید سلیمانی با رویکرد واکسیناسیون، اجرای برنامه های آبروی محله و افتخار کوچه از دیگر برنامه های این هفته است.

 

برگزاری یادواره شهدا در مساجد

این مقام مسئول برگزاری ۲۵ یادواره شهید در مساجد را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این ایام دانست و اضافه کرد: تداوم نهضت کمک مومنانه با رویکرد هر بسیجی یک خدمت، بازدید از پایگاه های منتخب بسیج، راه اندازی غرفه های  خدمات مشاوره خانواده، برپایی میز خدمت در اماکن عمومی برای رفع مشکلات مردم، اجرای شیفت ایثار کارگری، راه اندازی پویش من و رفیق شهیدم در فضای مجازی نیز از دیگر برنامه ها است.

 

مهجوری در ادامه به برگزاری اولین دروه اردوهای راهیان نور بعد از کرونا اشاره کرد و گفت: اجرای پویش نهضت خدمت رسانی، تجلیل از بسیجیان برتر و جهادگران نمونه، اجرای نشست های روشنگری به شکل حضوری و مجازی، راه اندازی کلینیک سیار در روستاهای دورافتاده، برگزاری جشنواره ورزشی و مسابقات فرهنگی نیز از برنامه های پیش بینی شده برای این ایام است.

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک همچنین به برگزاری میزگرد خاطرات فرماندهان بسیج، همایش تجلیل از رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس، اجرای برنامه های فرهنگی در راستای تقویت سبک زندگی اسلامی، اهدای جهیزیه و تحویل منازل مسکونی محرومین اشاره کرد و ادامه داد: اجرای جشنواره رسالت ماندگار،همایش پیاده روی خانوادگی، اجرای رزمایش بزرگ اقتدار بسیجیان در مصلی اراک، دوره حرفه ای تربیت خبرنگاران بسیجی، از جمله برنامه های مهم در هفته بسیج اراک است.

 

تحویل ۱۰۹  واحد مسکونی به ولی نعمتان انقلاب

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در هفته بسیج ۹ واحد مسکونی در روستاهای داودآباد، ساروق، بهادرستان، مرزیگران، وزیرآباد و مشهدالکوبه به بهره برداری می رسد، گفت: تاکنون ۱۰۹ واحد مسکونی تحویل ولی نعمتان انقلاب اسلامی شده است.

 

وی به روز شمار هفته بسیج نیز اشاره کرد و گفت: شنبه ۲۹ آبان به عنوان «بسیج؛ اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی»، یکشنبه «بسیج؛ علم و فناوری»، دوشنبه «بسیج؛ عدالت و مبارزه با فساد»، سه شنبه «بسیج؛ عزت ملی و مرزبندی با دشمن»، چهارشنبه « بسیج؛ استقلال و آزادی»، پنج شنبه «بسیج؛ سبک زندگی اسلامی» و جمعه «بسیج؛ معنویت و اخلاق» نامگذاری شده است.

 

سرهنگ مهجوری اضافه کرد: امید است با این برنامه ها بتوانیم گامی موثر در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ بسیجی و ایثار و شهادت در جامعه برداشته و الگوی کاملی از بسیج و بسیجی را به نسل جوان و نوجوان ارائه دهیم.

کد خبر 1117585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha