نسل کنونی و آینده باید با تلاش‌ها و رشادت‌های کادر درمان بیشتر آشنا شود

قاسمی پور با تاکید بر حمایت از تلاش‌های جامعه پزشکی در جنگ تحمیلی و امروز گفت: نسل کنونی و آینده باید با رشادت‌های کادر درمان چه در دوران جنگ تحمیلی و چه اکنون بیشتر آشنا شوند چرا که کادر درمان روح ایستادگی و مقاومت را برای همگان به نمایش گذاشتند.

«محمد قاسمی پور» در حاشیه آئین شب خاطره مدافعان سلامت و رونمایی از کتاب «روزی که در  اتاق عمل گریستم» به نویسندگی ایرج محجوب، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: برگزاری آئین شب خاطره مدافعان سلامت کار جمعی بود که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان دفتر آبادان، نهادهای مردمی و انقلابی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و پرسنل دانشکده پزشکی حوزه هنری و همه کسانی که من در حال  با پشتکار خالصانه همگان برگزار شد.

 

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی معاونت راهبری حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور افزود: لازم است که برای نسل جدید این‌گونه برنامه‌ها اجرا شود تا کسانی که برای مردم، آرمان‌ها و سرزمین شان تلاش کردند و روحیه ایستادگی و مقاومت را به نمایش گذاشتند فراموش نشوند.

 

وی با بیان اینکه حمایت از تلاش‌های جامعه پزشکی در جنگ تحمیلی و امروز برای نسل جدید لازم است تصریح کرد: نسل کنونی و آینده باید با تلاش‌ها و رشادت‌های کادر درمان چه در دوران جنگ تحمیلی و چه اکنون بیشتر آشنا شوند چرا که کادر درمان روح ایستادگی و مقاومت را برای همگان به نمایش گذاشتند.

 

قاسمی پور به رونمایی از کتاب «روزی که در اتاق عمل گریستم» اشاره کرد و ادامه داد: به نظرم این کتاب تاریخ شفاهی و مکتوب آبادان در سال‌های جنگ تحمیلی و دوران حصر آبادان است.

 

وی اضافه کرد: کتاب «روزی که در اتاق عمل گریستم»، روزگار آبادانی را ترسیم می‌کند که در جنگ جانانه مقاومت کرد و ایستادگی تیم پزشکی و پرستاران، جراحان و تیم‌های درمان شهری که در محاصره به خوبی به تصویر کشیده شده است.

 

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی معاونت راهبری حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور، با بیان اینکه ما المان‌های مربوط به سال‌های جنگ را خیلی سهل‌انگارانه از دست داده‌ایم ابراز کرد: خوشبختانه در روایت این کتاب مجدد این المان‌ها بازآفرینی می‌شوند و می‌توانیم دوباره خیابان‌ها و شهری که می‌جنگد تا غرورش را حفظ کند، پیدا کنیم.

 

وی اذعان کرد:  توصیه می‌کنم جوانان و نسل جدید کتاب که از آثار انتشارات سوره مهر است را تهیه کنند، البته سفارش به صورت اینترنتی امکان پذیر است و ارسال به سراسر کشور نیز دارد.

 

قاسمی پور یاد آور شد: آبادان را در آینه خاطرات دکتر محجوب نویسنده این کتاب در دهه ۵۰ و ۶۰ به خوبی شناختم.

 

کد خبر 1117596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha