قابلیت های اشتغال در لرستان بومی سازی می شود

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: با توجه به نقشه راه ترسیم شده قابلیت و مزیتهای اشتغال هر منطقه در استان بومی سازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب» امروز(27 آبان) در جلسه هم اندیشی بومی سازی ( زیست بوم اشتغال ) فرصتهای شغلی در استان اظهار داشت:مزیتها و ظرفیت هایی در مناطق استان وجود دارد که می توان با بومی سازی و به فعلیت رساندن این ظرفیتها فرصت های اشتغال جدیدی ایجاد کرد.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان افزود: در این راستا  هدفگذاری برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال 1401توسط شورای عالی اشتغال کشورترسیم شده است.

 

وی تصریح کرد: با برطرف شدن موانع و مشکلات فعالین اقتصادی و حمایت از واحدهای اقتصادی و طراحی زیست بوم اشتغال که توسط مقام عالی وزارت مطرح شده می توان به بهبود وضعیت شغلی افراد فاقد شغل کمک شایانی کرد.

 

آشتاب اجرای بومی سازی دستورالعمل های حوزه اشتغال را باید متناسب با هر منطقه عنوان کرد و افزود :همه دستگاههای اجرایی بخشهای مختلف و بانکهای استان بایست با تعامل و هماهنگی بیشتر در این طرح بزرگ اقتصادی مشارکت و تلاش کنند تا ثمره آن توسعه و ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر گردد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است مدیران دستگاههای اجرایی استان بر شناسایی طرحهایی که حداقل فرصتهای شغلی را در بومی سازی اشتغال ایجاد میکنند ضروری است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: این مقوله مهم را  لازم است باهماهنگی و مشورت با همه فعالین و کارآفرینان بخش های اقتصادی و متقاضیان نیروی کار در استان انجام دهیم تا نتیجه مطلوبتری را به دست بیاوریم .  

 

در پایان این جلسه مثرر شد، ظرف یک هفته با همکاری دستگاههای اجرایی و فعالین اقتصادی مقدمات تهیه و تنظیم نقشه راه اشتغال استان متناسب با زیست بوم اشتغال کشور فراهم شود.

کد خبر 1117618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha