رشد اقتصادی باید با توسعه عدالت و کاهش فقر و نرخ بیکاری همراه باشد

خلیلیان با بیان اینکه رشد اقتصادی باید با توسعه عدالت و کاهش فقر و کاهش نرخ بیکاری همراه باشد گفت: یکی از ظرفیت‌های بزرگی که در خوزستان وجود دارد صنایع مرتبط با نفت و گاز و پتروشیمی‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» ظهر امروز (پنج‌شنبه ۲۷ آبان) در نشست ارائه گزارش اقدامات زیست محیطی مجموعه منطقه ویژه ماهشهر در حوزه محیط زیست اظهار کرد: استان خوزستان ظرفیت‌های بسیار متنوع و گسترده‌ای دارد و طبیعتاً بایستی از این ظرفیت‌ها جهت رشد و توسعه استان و همچنین کشور استفاده کنیم و توسعه استان و کشور در کنار هم و متوازن و همپای هم جلو برود. 

 

استاندار خوزستان افزود: یکی از ظرفیت‌های بزرگی که در خوزستان وجود دارد صنایع مرتبط با نفت و گاز و به طور خاص در این منطقه پتروشیمی‌ها است که از دیرباز در این استان شروع شده و توسعه پیدا کرده و یک نقطه بزرگ و کلیدی در سطح کشور است. 

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه ظرفیت‌های پتروشیمی در حال گسترش است و باز هم جای توسعه بیشتری دارد اضافه کرد: ما می‌توانیم فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ها را هم داشته باشیم و همچنین باید توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی ها و تکمیل زنجیره تولید را در استان و منطقه دنبال کنیم. 

 

خلیلیان تصریح کرد: طبیعتاً رشد اقتصادی باید با توسعه عدالت و کاهش فقر و کاهش نرخ بیکاری همراه باشد به خصوص در منطقه بندر امام (ره) و ماهشهر در کنار فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی، حفظ محیط زیست را نیز باید به صورت متوازن داشته باشیم که به یک توسعه پایدار در منطقه منجر شود.

 

کد خبر 1117697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha