ضرورت اتمام طرح های عمرانی نیمه تمام در استان زنجان

عبدالملکی با اشاره به اینکه طرح های عمرانی نیمه تمامی در استان زنجان وجود دارد، بر ضرورت اتمام این طرح ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امشب در شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: نرخ مشارکت استان زنجان ۵ درصد بیشتر از میانگین کشور است‌.

 

حجت الله عبدالملکی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد جمعیت زنجان در بخش های مختلف شاغل هستند، گفت: بر همین اساس برنامه‌ریزی شده که ۲۰ هزار فرصت شغلی امسال و سال بعد داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه برنامه ما در صنایع دستی، صنایع متوسط و بزرگ با تکمیل زنجیره ارزش و تکمیل زیرساخت‌ها خواهد بود، افزود: در واگن‌سازی ایریکو ارزش زیادی به استان داده است و با تقاضا برای قطار اتوبوسی و اتوبوس بین شهری اشتغال این شرکت از ۵۰۰ نفر به دو هزار نفر می‌رسد. 

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش کشاورزی تمرکز بر محصولات کم آب‌بر خواهد بود و در حوزه خدماتی هم تمرکز بر مرکز گردشگری فناوری اطلاعات خواهد بود. در شهر خرم‌دره هم فرصت سرمایه گذاری است اما مشکل برق دارد.

 

عبدالملکی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی نیز تکمیل زنجیره غذایی و تمرکز بر حوزه گردشگری نیز بر اشتغال تاکید داریم، گفت: در شهرهای ابهر و خرم‌دره هم، باید یک بخش از ابهر جدا و به خرم‌دره بپیوندد تا موقعیت جغرافیایی این دو تکمیل شود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح‌های عمرانی ناقص بسیاری در زنجان داریم که یک فرصت باید ایجاد شود و این امر در کل کشور مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 1117758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha