میراث بجا مانده از غربگرایان عامل گرانی‌های اخیر/ خروج کشور از بن بست کرونا مهمترین عملکرد صد روزه دولت است

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه دولت سیزدهم میراث‌دار یک سری شرایط بغرنج است، گفت: ماشینی که دولت تحویل گرفت نه بنزین داشت و نه وسایل و موتور آن سالم بود، این ماشین زمان می برد تا تعمیر و روشن شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محسن مشرفی» امروز(28 آبان) در خطبه های سیاسی – عبادی نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به اینکه جدال جبهه حق و باطل از صدر اسلام آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد، اظهار داشت: امروز جبهه طاغوت علاوه بر ثروت و قدرت از سلاح جدیدی به نام تبلیغات فریبنده نیز استفاده می‌کند.

 

وی با بیان اینکه دین اسلام و پیامبر گرامی اسلام (ص) برای تبلیغ دین از قدرت حکمت، موعظه حسنه و جدال احسن استفاده می کنند، گفت: ملت ایران با پیروی از همین جبهه حق و با الگوگیری از قیام امام حسین(علیه‌السلام) توانسته برای کشور عزت بیاورد و وطن و ناموس خود را از چنگال استکبار رهایی بخشد و اجازه ندهد تا این کشور جولانگاه فساد مستکبرین باشد.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه دشمن از طریق تحریم‌ها، ترور دانشمندان و مبارزان جبهه حق، جنگ و تبلیغات رسانه‌ای به جوانان توانمند ایران اسلامی ناامیدی را القا می‌کند و اینطور ظاهر سازی می کند که مشکلات کشور به اسلام و انقلاب مربوط است، افزود: انقلاب در چهل سال گذشته در عرصه‌های متعدد، پیشرفت‌های شگرفی به‌خصوص در حوزه های تکنولوژی، موشکی و فضایی، هسته‌ای، پزشکی و نانو داشته است.

 

حجت الاسلام مشرفی با تاکید بر توانمندی جوانان مستعد و نخبه کشور و با بیان اینکه جوانان این مرزوبوم با علم خودشان تاکنون برای کشور عزت را رقم زدند و مایه افتخار ملت ایران در جهان شدند، گفت: جوانان ایرانی چندین مرتبه تاکنون صورت آمریکا را بر خاک زدند و پوشالی بودن چهره استکبار جهانی را به جهانیان نشان دادند و موجب روحیه برای کشورهای آزادی‌خواه جهان شدند.

 

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور، بخشی از این مشکلات را مرتبط با تحریم‌ها و اقدامات ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران دانست و افزود: بخش دیگر مشکلات مربوط به عدم اجرای دستورات اسلام و نحوه عملکرد مسئولان است.

 

بهترین نقاط شهر در انحصار بانک‌ها است

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر توجه مسئولان به تقویت حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات جامعه، افزود: امروز علم در حوزه و دانشگاه زندانی است و جامعه از آن استفاده نمی‌کند، چرا باید بزرگترین دانشگاه بیرجند در خارج شهر ساخته شده است و یا حوزه علمیه در پس‌کوچه‌های شهر احداث شده باشد اما بهترین نقطه شهر و مرکز شهر در انحصار بانک‌ها باشد؟

 

حجت الاسلام مشرفی همچنین با گلایه از بی توجهی مسئولان استان در سالهای گذشته نسبت به مسائل دینی، فرهنگی و آموزشی شهر، گفت: امروز مصلی نماز جمعه کجا و فرهنگسرای شهر در کجا قرار دارد؟ مشکل از نحوه عملکرد ما است و نه اسلام، که باید در این موضوع تجدید نظر و دقت شود.

 

وی همچنین با اشاره به توانمندی جوانان این سرزمین در زمینه های مختلف علمی به خصوص در رابطه به ساخت واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه باید مشکلات جامعه را رصد کند و برای آن جواب داشته باشد، حوزه های علمیه نیز باید مشکلات دینی جامعه را رصد و جواب‌گوی آن‌ها باشند.

 

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با اشاره به میزبانی مردم بیرجند از دو خانواده شهید گمنام، گفت: استقبال خوب مردم ولایتمدار شهر از خانواده این دو شهید عزیز، مایه خوشحالی و دلگرمی خانواده شهدا و آبرو برای استان شد.

 

حجت الاسلام مشرفی به درگذشت آیت‌الله مجتهد شبستری هم اشاره کرد و گفت: این عالم فرزانه در حقیقت یک عالم وارسته در علم و عمل انقلابی بود که خدمات ماندگاری از خود در دوران حیات برای نظام و انقلاب به‌جای گذاشت.

 

وی ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج به همه بسیجیان، ویژگی‌های اصلی بسیج را اخلاص در عمل، خدامحوری، حضور در میدان سخت و حفظ اندیشه‌های دینی و ارزشی مانند شهادت‌طلبی و تلاش مؤمنانه دانست و ادامه داد: امروز به فرهنگ بسیج بیش‌از هر زمان در جامعه نیازمندیم.

 

دولت سیزدهم میراث دار مشکلات بجا مانده از دولت غرب گرا است  

امام جمعه موقت بیرجند در بخش پایانی خود به شبهه در مورد مسائل روز کشور که مورد سوالی بخشی از مردم است پاسخ گفت و اظهارداشت: برخی از مردم می‌گویند، چرا با تغییر دولت اما همچنان شاهد گرانی ها در کشور هستیم، برای پاسخ به این سوال باید یک حقیقت را بیان کرد و آن، شرایط تحویل کشور در زمان تحویل گرفتن دولت توسط دولت سیزدهم است.

 

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه دولت سیزدهم میراث‌دار یک سری شرایط بغرنج است، گفت: ماشینی که دولت تحویل گرفت نه بنزین داشت و نه وسایل و موتور آن سالم بود، این ماشین زمان می برد تا تعمیر و روشن شود.

 

وی خاطرنشان کرد: سیاست های غلط سالهای گذشته از جمله شرطی کردن کشور به برجام و اروپا، نقدینگی و خلق پول افسارگسیخته، تورم نزدیک به 50 درصدی، کسری بودجه نزدیک به 400 هزار میلیارد تومانی که دولت سیزدهم باید هر ماه 10 هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را پرداخت کند، کاهش ارزش پول ملی، ارز 4200تومانی که رانت زا است، تصویب طرح های دقیقه نودی در رابطه با هیات های علمی دانشگاهها، رتبه بندی معلمان و یکسان سازی حقوق بازنشسته ها که هزینه های زیادی را بدون تامین منابع آن ایجاد کرده است، تعطیلی صدها کارخانه و تولیدی و کارگاه و بورس نابسامان اینها نمونه ای از میراث به جا مانده از دولت غرب گرا است.

 

امام جمعه موقت بیرجند گفت: حل این مشکلات نیازمند یک صبر انقلابی از سوی مردم است که در طول زمان این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

 

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه دولت سیزدهم در این 100 روز اخیر رویکرد صحیح، منطقی، فسادستیز و قانون مند را در پیش گرفته است، گفت: این دولت دارای روحیه جهادی، انقلابی، مردمی و ولایت مداری است و از نظر عملکردی هم گام های خوبی برداشته است که موفق ترین این گام ها این بود که کشور را از بن بست کرونا خارج کردند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1117825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha