افسارگسیختگی قیمت ها عامل نگرانی مردم/  در حوزه مسجد متولی مشخص نداریم

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه افسارگسیختگی قیمت ها باعث نگرانی مردم است گفت: دولت کنونی تکیه به توان داخلی دارد و امورات کشور را به برجام و خارج از کشور گره نزده و این برای مردم ما آرامش آور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 28 آبان) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت، گفت: 100 روز فعالیت دولت جدید در سه بخش رویکردی، انگیزشی و عملکردی قابل بررسی است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رویکرد دولت گذشته توجه به غرب و آمریکا بود، اظهار داشت: این نگاه به غرب به اندازه ای بود که آب خوردن ما را هم به برجام گره زده بودند و این رویکرد چیزی جز نفرت برای مردم نداشت.


وی تاکید کرد: دولت کنونی تکیه به توان داخلی دارد و امورات کشور را به برجام و خارج از کشور گره نزده و این برای مردم ما آرامش آور است.


فلاحتی افزود: در حوزه انگیزشی هم، مدیر دولت کنونی و وزرایش میدانی هستند و حضور جدی و شبانه روزی دارند.


وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در جنبه عملکردی، کارنامه قابل قبولی دارد، اعلام کرد: در واکسیناسیون رشد قابل توجهی نسبت به گذشته داشتیم.


امام جمعه رشت گفت: ذخیره کالاهای اساسی، کاهش نرخ سیمان، خروج مسکن از رکود، تعامل با همسایگان و حضور در سازمان همکاری شانگهای بخش دیگری از کارنامه دولت سیزدهم است.


وی به انتظارات مردم از دولت اشاره کرد و گفت: افسارگسیختگی قیمت ها باعث نگرانی مردم است.


وی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند تصمیات درست سریع انجام بشود، مدیران ناکارآمد به سرعت عوض شوند، در بنادر و مبادی ترخیص کالاها که شریان اقتصادی در دست آنهاست، تحول صورت بگیرد و نیروهای جهادی جایگرین شوند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: کشور خود را مدیون مجاهدت های بسیجیان می داند.


وی اظهار داشت: در کمک به زلزله زدگان، سیل زدگان و آسیب دیدگان از کرونا تلاش ها و مجاهدت های بسیجیان قابل مشاهده است.

 

امام جمعه رشت همچنین به صدور حکم اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدبان و چشم نظام اسلامی است. 


وی تصریح کرد: شورای انقلاب فرهنگی در بسیاری از لایه های انقلاب نقش دارد اما در سالهای اخیر خروجی نداشت.


فلاحتی اذعان داشت: آسیب های فعلی کشور بیانگر این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به وظایف خود در حوزه عمل و نظارت عمل نکرد.


نماینده ولی فقیه در گیلان به برخی از این آسیب ها اشاره و تاکید کرد: در حوزه مسجد متولی خاص و مشخص نداریم و در تدوین قوانین، ضوابط جذب مدیران و اساتید برای دانشجویان هم اقدام موثری صورت نگرفته است.

کد خبر 1117838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha