پیامبران رسالت خود را با روحیه و فرهنگ بسیجی به ثمر رساندند

آیت الله عابدینی گفت: پیامبران رسالت خود را با فرهنگ و روحیه بسیجی به ثمر رساندند و پیامبر گرامی اسلام بسیجی بزرگ عالم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۲۸ آبان) در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: امام خمینی (ره) در خصوص بسیج فرموده اند بسیج لشکر مخلص خداست و همین فرمایش امام بزرگوار نشان می دهد که اخلاص انسان را به سمت بسیج سوق می دهد.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: پیشرفت انقلاب اسلامی به برکت روح مخلصانه بسیج است و با این روحیه بسیجی و ایستادگی و استقامت در برابر دشمنان این انقلاب به پیروزی رسید و در دفاع مقدس هم بسیجیان راحتی و آسایش خود را نادیده گرفته و راهی جبهه ها شده و سختی ها را تحمل کردند و در واقع این افراد پیشکسوتان بسیجی هستند.

 

وی اضافه کرد: پیامبران رسالت خود را با فرهنگ و روحیه بسیجی به ثمر رساندند به طوری که رفتار حضرت ابراهیم (ع) نمایشگاهی از افکار، اندیشه ها و رفتارهای بسیجیان است و با این تفکر بسیجی بود که این پیامبر الهی بت ها را متلاشی کرد و به بت پرستان فهماند که نباید چوب هایی خود می تراشند را پرستش کنند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: پیامبر گرامی اسلام بسیجی بزرگ عالم است و بسیجی بالاتر از ایشان نداریم به طوری که در جنگ احزاب که دشمنان تحریم های سختی را علیه مسلمانان اعمال کرده بودند، این سختی ها نتوانست روی ایمان مسلمان تأثیرگذار بگذارد.

 

وی تأکید کرد: امروز هم شرایط مسلمانان در ایران اسلامی و منطقه با سختی هایی همراه است ولی این سدها شکسته خواهد شد و آمریکایی ها و اروپایی ها از منطقه فرار خواهند کرد و منطقه از وجود این اشغالگران پاک می شود و در این شرایط کسی که به موقع عمل کند بسیجی است.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به معارفه استاندار جدید قزوین تصریح کرد: استاندار جدید قزوین برادری مومن و مجرب هستند که امیدواریم امید مردم را ارتقا بخشند و شرایطی در استان به وجود آمده که وفاق و همدلی ایجاد شده بین مسئولان می تواند باعث پیشرفت بسیاری از کارها شود.

 

وی در ادامه با اشاره به درگذشت آیت الله شبستری یادآور شد: آیت الله مجتهد شبسری از یاران امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و حامی حوزه های علمیه بودند که از خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه را مسئلت داریم.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به اهمیت رعایت تقوا در زندگی خاطر نشان کرد: برای اینکه جامعه ای ایمانی و تقوایی داشته باشیم باید دست یکدیگر را بگیریم و تلاش کنیم جامعه ای داشته باشیم که مورد پسند امام زمان (عج) باشد.

 

وی در پایان با اشاره به هفته روشندلان اظهار کرد: این عزیزان اگرچه چشم ظاهری شان نمی بیند ولی دل های پاک و روشنی دارند و خداوند متعال موهبت های دیگری را به این عزیزان عطا فرموده است.

 

کد خبر 1117850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha