علم و فرهنگ در جهت تحقق تمدن اسلامی باشد

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی تبیین گر علوم و فرهنگ در جامعه است، گفت: علم و فرهنگ باید در جهت تحقق تمدن اسلامی باشد و همه فعالیت های علمی و آداب و رسوم و رفتارها باید به تمدن اسلامی ختم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز(جمعه 28 آبان) در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم و مسئولین در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته بسیج از 29 آبان ماه، گفت: باید شاخصه ها و فرهنگ بسیج در جامعه زنده باشد تا این فرهنگ کارساز و یادگار امام راحل حافظ انقلاب باشد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به انتصاب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره و افزود: متاسفانه بسیاری از وظایف این شورا بر زمین مانده است و رهبر انقلاب نیز بارها بر فعال بودن این شورا تاکید کرده اند.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی تبیین گر علوم و فرهنگ در جامعه است، اظهار کرد: علم و فرهنگ باید در جهت تحقق تمدن اسلامی باشد و همه فعالیت های علمی و آداب و رسوم و رفتارها باید به تمدن اسلامی ختم شود.

 

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه علوم اگر صرفا به مادیات بپردازند نهایتا جامعه ای مادی گرا و دنیایی آباد خواهیم داشت، تصریح کرد: در مقوله فرهنگ نیز اگر آداب و رسوم بر اساس تمایلات افراد باشد انسان عرشی و ملکوتی تربیت نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ظلم ها و جنگ های امروز ناشی از نگاه مادی انسان هاست، خاطرنشان کرد: انقلاب انبیاء برای احیای کرامت های انسانی شکل گرفت و امروز انقلاب اسلامی تداوم دهنده این انقلاب جاویدان است.

 

کد خبر 1117862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha