لزوم تبیین ویژگی های فردی و اجتماعی شجره طیبه بسیج

حجت الاسلام سیلاوی بر لزوم تبیین ویژگی های فردی و اجتماعی شجره طیبه بسیج تاکید کرد و گفت: اولین ویژگی بسیج مستضعفان این است که ایران را به یک الگو برای دیگر کشورها در خط مقاومت تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام حمید سيلاوی» ظهر امروز (جمعه ۲۸ آبان) در خطبه های این هفته نماز جمعه بندر چوئبده، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: تشکیل بسیج مستضعفان باعث شد که جمهوری اسلامی ایران جزو قدرت های برتر شود و این نظام را به یک کشور شکست ناپذیر تبدیل کند.

 

خطیب نماز جمعه بندرچوئبده بر لزوم تبیین ویژگی های فردی و اجتماعی شجره طیبه بسیج تاکید کرد و افزود: اولین ویژگی که بسیج مستضعفان جمهوری اسلامی دارد این است که ایران را به یک الگو برای دیگر کشورها در خط مقاومت تبدیل کند.

 

وی با بیان اینکه بسیجیان ما در زمان جنگ به بیت المال حساس بودند اضافه کرد: وقتی بر روی مین می رفتند پوتین های خودشان را در می آوردند که آسیب نبینند چراکه آنها نمی خواستند بیت المال از بین برود.

 

حجت الاسلام سیلاوی در بخش دیگری از سخنان خود به وصیت نامه برادر شهیدش سردار کرخه، مجید سیلاوی اشاره کرد و ادامه داد: ایشان در وصیت خود نوشتند اگر می خواهید به خدا برسید باید در راه او جهاد کنید.

 

وی دومین ویژگی بسیج را ولایتمداری و توحید خواند و بیان کرد: آن که ولایتمدار حقیقی است باید موحد باشد چراکه تنها با دستگیری از ولایت، انسان به توحید و عظمت آن می رسد.

 

امام جمعه چوئبده عنوان کرد: بسیجیان ما به معنای واقعی کلمه همیشه حاضر در صحنه هستند، همانگونه مشاهده می کنید هر وقت کشور دچار مشکل شد بسیجیان عزیز ما وارد صحنه و میدان شدند و این نشان دهنده عظمت و جهادی بودن این نیروی فوالعاده می باشد.

 

وی با اشاره به دیدار نخبگان علمی با رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب تاکیداتی بر رساندن کشور به درجات برتر علمی داشتند و شاهد بودیم در این چند سال چقدر ظرفیت علمی ما زیاده شده و نخبگان به جای مهاجرت در کشور خودشان با عزت به کار علمی ادامه می دهند.

 

حجت الاسلام سیلاوی یکی دیگر از ویژگی بسیجیان را شجاعت و نترس بودن عنوان کرد و یاد آور شد: در زمان جنگ بسیجیان عزیز نشان دادند که در مقابل حملات صدام چقدر شجاع بودند و کثرت عدو باعث نشد که آنها از پا در بیایند و به مقاومت ادامه دادند که این نشان دهنده فرهنگ عظیم بسیج در کشور است.

 

کد خبر 1117876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha