پوشش غربی تهدیدی برای مدل و لباس کشور است/ لزوم توجه دولت به کشاورزان

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: فراگیری پوشش و مد غربی تهدیدی فرهنگی برای لباس و پوشاک کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد« در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان به روز  نقش شورای فرهنگ عمومی، مناسبت های هفته و مطالبات کشاورزان اشاره کرد و اظهارداشت: هویت و فرهنگ یک جامعه بسیار ارزشمند است و دشمن این مقوله را برای تحقق اهدافشان استفاده کرده و تیرآخر خود را برای نابود یک جامعه به سمت این حوزه شلیک می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: یکی از دغدغه های مهم امروز جامعه فراگیری فرهنگ غرب و غلبه بر مبانی اسلامی و انقلابی است که باعث کم رنگی فرهنگ ناب خودمان می شود.

 

وی با اشاره به عرضه لباس های متفاوت با ارزش های کشورمان تصریح کرد: فراگیری پوشش و مد غربی تهدیدی فرهنگی برای لباس و پوشاک کشور است و جامعه را متاثر می کند.

امام جمعه اصفهان بر ضرورت فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ اسلامی تاکید کرد و اذعان داشت: نهادهای فرهنگی و آموزشی و خانواده ها در این خصوص نقش اساسی دارند و باید سهم آفرینی کنند.

 

وی به سالروز حماسه 25 آبانماه اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از مناسبت های مهم این ایام که افتخار اصفهانی ها است همین حماسه ایثار و شهادت بوده که به خوبی آن برگزار و تکریم شد.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: ثبت این مناسبت در تقویم ملی کشور یک فرصت برای حفظ افتخارات ملت ایران بود که مورد تکریم همیشگی باشد و نسل به نسل منتقل شود.

 

*لزوم توجه دولت به کشاورزان

 

وی در بخشی از خطبه ها به موضوع نارضایتی کشاورزان و بی توجهی به نیازهای آنان اشاره کرد و گفت: کشاورزی وابسته به آب و نیاز به این مقوله دارد و کاهش بارندگی، بی مدیریتی و خشکسالی بر فعالیت آنان اثر می گذارد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه دغدغه های این قشر زحمت کش را به گوش مسئولان می رسانیم، خاطرنشان کرد: دولت با اختصاص آب، پرداخت خسارت، تغییر کاربری اراضی بدون دریافت سهم، استخدام فرزندان کشاورزان و مواردی از این قبیل از کشاورزان حمایت کند.

 

وی با بیان اینکه وعده طرح های انتقال آب 10 تا 20 سال به طول می انجامد، افزود: سهم خواهی و اضافه خواهی بسیاری دیگر از افراد در حوزه آب سزاوار نیست و دولت باید این مسائل را مدیریت کند که آسیب های زیادی اصفهان را فراگرفته است.

وی با اشاره به سهم بالایی از شهرها و روستاهای این استان از آب زاینده رود، گفت: باید این مسائل مورد توجه قرار گیرد و سهم مردم، کشاورزان و محیط زیست داده شود.

 

کد خبر 1117881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha