بسیج مستضعفان یک فرهنگ برگرفته از تعالیم نورانی اسلام است

امام جمعه زاهدان گفت: بسیج مستضعفان یک مکتب و یک فرهنگ برگرفته از تعالیم نورانی اسلام، آیات قرآن و احادیث نورانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «آیت الله مصطفی محامی» در خطبه های این هفته شهرستان زاهدان بیان داشت: بسیج مستضعفان یک مکتب و یک فرهنگ برگرفته از تعالیم نورانی اسلام، آیات قرآن و احادیث نورانی است و امام خمینی(ره) با ایجاد این فرهنگ توانست عامل پیروزی مردم در انقلاب و دفاع مقدس و عرصه های سازندگی شد.

 

امام جمعه زاهدان گفت: اگر به دنبال موفیقت در هر عرصه ای هستیم باید با فرهنگ بسیجی پیش برویم زیرا معجونی از خلوص، ایثار و تلاش شبانه روزی، همت بلند، ولایتمداری و بسیاری از کمالات دیگر است که در فرهنگ بسیجی وجود دارد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: یکی از ویژگی های خوب مردم ما در استان توجه به احکام دینی است و دارای جامعه مذهبی خوبی هستیم و التزام به فرهنگ ایرانی از راه های حفظ جامعه می باشد و همه مردم و مسئولان باید در این جهت توجه داشته باشند تا مبادا با بی توجهی آن ها به دینمداری و فرهنگ مردم لطمه وارد شود.

 

آیت‌الله محامی با اشاره به برخی حوادث رخ داده  طی روز های اخیر در استان تحت عنوان ورزش و تئاتر بیان کرد: ورزش و شادی آفرینی خوب است اما نباید همراه با حرام، گناه و تاثیر پذیری از فرهنگ غلط غربی باشد و چنین اقداماتی با مبانی دینی و اسلامی ما سازگاری نداشت.

 

وی با اشاره به حضور در بخش کورین پس از دعوت مردم منطقه بیان داشت: با حضور در منطقه کورین از نزدیک در جریان ظرفیت ها، مشکلات و مطالبات مردم خوب منطقه قرار گرفتیم و بر نکاتی از جمله فرهنگسازی برای تحصیل و رشد علمی، فرهنگ سازی در جهت کار حلال، تلاش برای توسعه اقتصادی و عمرانی استان و تلاش برای فرهنگ سازی قانون مداری تاکید کردیم که امنیت پایدار در گرو همین رشد و پیشرفت هاست.

کد خبر 1117882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha