حوزه‌های علمیه مکانی برای رشد تفکر دینی است

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه در حقیقت عالمانِ باعمل هستند که وارثان حقیقی پیامبران‌‌اند گفت: حوزه‌های علمیه مکانی برای رشد و شکوفایی تفکرات دینی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت‌الاسلام«ناصر صالحی» در آیین عمامه‌گذاری یک نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) که روز گذشته در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) این شهرستان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد با تشکر از خانواده‌های طلاب به‌خاطر ترغیب و حمایت فرزندان‌شان جهت تحصیل در حوزه علمیه و ترجیح سربازی امام زمان(عج) بر سایر امور تشکر و قدردانی کرد.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت علمیه حضرت ولیعصر(عج) بندر آستارا با بیان آیات و روایات درباره مقام و عظمت عالمان، اظهارکرد: جانفشانی شهدای باعظمت برای بقای اسلام و دین بوده است و از همین سو است که در روایت «مداد العلماء افضل من دماء شهدا» آمده است.

 

وی تصریح‌کرد: داشتن علم فقط به خواندن نیست بلکه علم زمانی معنا پیدا می‌کند که با عمل همراه شود.

 

حجت‌الاسلام صالحی گفت: در حقیقت عالمانِ باعمل هستند که وارثان حقیقی پیامبران‌‌اند و اگر عالمان عامل نباشند علم‌شان جز سیاهی بر روی کاغذ نبوده و برای صاحبان‌شان چیزی جز حجاب ومانع نخواهد بود.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بندر آستارا اضافه‌کرد: حوزه‌های علمیه مکانی برای رشد و شکوفایی تفکرات دینی هستند.

 

حجت‌الاسلام صالحی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از رییس اداره اوقاف و امور خیریه و همکاران‌شان بابت مرمت ساختمان حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) گفت: کشور ما دارای ظرفیت‌های فراوانی است و صرفا نیازمند مدیران لایق و کاربلد باشد.

 

کد خبر 1117914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha