آیت الله مجتهدشبستری  عالمی عامل و مجاهدی خستگی ناپذیر بود

آیت الله محسن اراکی در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله محسن مجتهد شبستری گفت: آیت الله مجتهدشبستری عالمی عامل و مجاهدی خستگی ناپذیر بود که عمر پربرکتش را صرف تبلیغ اسلام و ترویج مکتب اهلبیت(ع) کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مراسم ارتحال عالم مجاهد مرحوم آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری شب گذشته(جمعه۲۸آبان) در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) از سوی دفتر مقام معظم رهبری، مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و آستان مقدس حضرت معصومه برگزار شد.

 

آیت الله محسن اراکی در این مراسم گفت: آیت الله مجتهدشبستری  عالمی عامل و مجاهدی خستگی ناپذیر بود که عمر پربرکتش را صرف تبلیغ اسلام و ترویج مکتب اهلبیت(ع) کرد.

 

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد:مرحوم آیت الله شبستری حتی یک لحظه از جهاد در راه خدا و جهاد در راه نشر معارف دین و جهاد در راه اسلام دست بر نداشت و از مصادیق واقعی عالمانی بود که از آن‌ها در روایات بعنوان سنگردارانی مخلص تعبیر شده که در جبهه مقابله با شیاطین و دشمنان اسلام از دین مردم و هویت اسلامی نگهبانی می کنند.

 

وی ادامه داد:  آنچه که جامعه اسلامی را سعادتمند می کند و از آسیب‌ها نجات می دهد هویت آن جامعه است که علمایی همچون آیت الله شبستری از این هویت به خوبی دفاع کردند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: شیاطین و مستکبران برای آن که به مردم آسیب بزنند و جوامع اسلامی را مورد هجوم خود قرار دهند، هویت و عقاید آن جامعه را نشانه می‌روند و نکاتی را هدف هجمه‌های خود قرار می‌دهند که صیانت، اقتدار و سلامت مردم با آن قدرت میگیرد.

 

آیت الله اراکی گفت: اما علمایی همچون آیت الله شبستری با ترویج مکتب اهلبیت و تبلیغ اسلام واقعی توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده و آن‌ها را در رسیدن به اهداف شیطانی شان مغلوب می کنند.

 

در این مراسم آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید و آیات اعرافی ، سید محمد سعیدی، سید احمد خاتمی، صدیقی، کعبی، حسینی شاهرودی و محمدی عراقی حضور داشتند.

کد خبر 1117926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha