رؤسای دادگستری باید توجه جدی به سند تحول قضایی داشته باشند

معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر اینکه رؤسای دادگستری باید توجه جدی به سند تحول قضایی داشته باشند، گفت: در این سند مواردی برای استان ها پیش بینی شده که باید بر اساس آن تولید برنامه و فعالیت کنند و منتظر نمانند که از تهران برنامه ارسال شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق» امروز (29 آبان) در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری خراسان شمالی که با حضور امام جمعه بجنورد و جمعی از مسئولان در بجنورد برگزار شد، ضمن تبریک هفته گرامیداشت بسیج، گفت: مهم است بدانیم در هفته بسیج چه باید کرد و وظیفه ما چیست.

 

معاون اول قوه قضاییه افزود: از این هفته و مناسبت باید استفاده کرد و ظرفیت ها، دستاوردها و عملکرد 42 ساله بسیج توسط متولیان امر تبیین شود.

 

وی بیان کرد: بسیج کلمه مقدسی است و وقتی از آن یاد می شود نباید اذهان تنها به سمت اسلحه و پایگاه بسیج برود، چرا که کارهای بزرگی طی این مدت توسط این نهاد در کشور صورت گرفته است.

 

حجت السلام والمسلمین مصدق، کار بسیج را تمدن سازی خواند و تصریح کرد: واکاوی تفکر بسیجی در این هفته وظیفه متولیان امر است.

 

وی خاطرنشان کرد: هر کجا نظام ما در طول این 42 سال با مشکلی مواجه شده، بسیج در خط مقدم بوده و مردم باید در جریان فعالیت های بیشمار و مهم بسیجیان در طول این سال ها که با مدیریت سپاه صورت گرفته، قرار گیرند.

 

معاون اول قوه قضاییه در ادامه اظهارکرد: توفیق خدمت به مردم نعمتی است که خداوند به همه نمی دهد و این مسیر برای ما به عنوان کارگزاران نظام فراهم شده که باید قدر آن را بدانیم.

 

حجت السلام والمسلمین مصدق با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) که فرمودند: (اِعلَموا اَنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم، فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتُحَوَّلَ اِلی غَیرِکُم) "بدانید که نیازمندی‌های مردم به شما، از نعمت‌های الهی بر شماست، پس از این نعمت‌ها خسته نشوید که هر آینه به سوی دیگران سوق یابد."، افزود: این روایت را همه ما باید سرلوحه کار خودمان قرار دهیم و ارزش کار خودمان را درک کنیم، چرا که زمان به سرعت سپری می شود.

 

وی خطاب به کارگزاران در شعبات دادگستری، گفت: باید در این کار صبر و تحمل زیادی داشته باشید و کثرت پرونده های قضایی باعث نشود که با ارباب رجوع برخورد شایسته ای نداشته باشید.

 

حجت السلام والمسلمین مصدق بیان کرد: شاید فردی برای اولین و آخرین بار به شعبه شما مراجعه کند و برخورد خوب یا بد شما را به عنوان نظام قضایی خطاب می کند.

 

وی ضمن تقدیر از زحمات رییس کل اسبق دادگستری خراسان شمالی، خطاب به رییس کل جدید این نهاد، اظهارکرد: انتظار می رود به موارد شش گانه مندرجات حکم رهبر انقلاب در انتصابات رییس قوه قضاییه توجه کنید.

 

معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر اینکه باید توجه جدی به سند تحول قضایی داشته باشید، افزود: در این سند مواردی برای استان ها پیش بینی شده که باید بر اساس آن تولید برنامه و فعالیت کنید و منتظر نمانید که از تهران برنامه ارسال شود.

 

گفتنی است، در این مراسم از زحمات «حجت الاسلام اسدالله جعفری» رییس کل اسبق دادگستری خراسان شمالی تقدیر و «حجت الاسلام براتی زاده» به عنوان رییس کل جدید استان معرفی شد.

 

 

 

کد خبر 1118005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha