تصویب شهدای جهادی از مطالبات جدی مجمع جهادی است

پرنیان با اشاره به اینکه تاکنون ۵۳ جهادگر در حین خدمت به محرومان جان خود را از دست داده اند، گفت: تصویب طرح شهدای جهادی مطالبه محوری مجمع جهادی از مجلس انقلابی است.

 

«ضرغام پرنیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به اینکه سه سال است که مجمع جهادگران کشورتشکیل شده، اظهار داشت: فرآینده تشکیل این مجمع این است که در سه سطح شهرستان، استان و کشور  بین گروه های جهادی انتخاباتی برگزار می شود و در شهرستان های شورای به نام شورای جهادی تشکیل می شود و نمایندگان گروه های جهادی شهرستان معرفی می شود.

 

وی افزود: بعد از آن انتخابات مجمع استان با حضور شوراهای جهادی شهرستان ها تشکیل می شود و افراد صاحب رای در بحث جهادی در استان، انتخابات مجمع استانی را برگزار می کنند.

 

دبیر مجمع جهادگران کشور ادامه داد: بعد از این فرآیند، انتخابات مجمع عالی جهادگران با  حضور همه شوراهای جهادی مجمع استان ها وافرادی که حق رای دارند به عنوان کارگروه های تخصصی، هیئت رئیسه مجمع جهادگران کشور را شکل می دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی مجمع جهادگران در سه سطح شهرستان، استان و کشور، سیاست گذاری، توانمند سازی  گروه های جهادی، کیفی سازی فعالیت گروه های جهادی و انتقال تجارب گروه های جهادی است.

 

رهنودهای رهبر معظم انقلاب نقشه راه جهادگران است

دبیر مجمع جهادگران کشورابرازکرد: منشور و نقشه راه ما در مجمع جهادگران پیام 9 ماده ای مقام معظم رهبری است که توصیه های مهمی توسط رهبر معظم انقلاب خطاب به جهادگران داشته اند.

 

پرنیان خاطرنشان کرد: این رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی سرلوحه کار مجمع جهادگران و  نقشه راه آینده فعالیت های این مجمع  چه در حوزه خود سازی، چه در حوزه کار عمرانی، چه در حوزه ارتباط گیری دستگاه های قادر به پشتیبان و چه در حوزه دخالت  دادن مردم روستا در حوزه مطالبه گری در آینده است.

 

عمومی شدن گفتمان جهادی از اهداف گروه های جهادی است

 

وی ابراز کرد: یکی از پیام های مهم این رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این است که ضمن تاکید بر کیفی سازی و توانمند سازی گروه های جهادی، تبدیل شدن گفتمان جهادی به گفتمان عمومی غالب در جامعه است.

 

پرنیان تصریح کرد: در این راستا تاکید شده است که  گروه های جهادی با رفتار، منش و پی گیری اهداف خود روحیه جهادی را در جامعه رواج و آحاد مردم را با این تفکر همراه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: دیگر نکته مهم  پیام رهبر معظم انقلاب، انعکاس هنرمندانه فعالیت های جهادی به مردم جهت ترغیب و تشویق دیگران برای حضور در فعالیت های جهادی است.

 

مطالبه گری از وظایف مهم مجمع جهادگران است

 

پرنیان دیگر وظیفه مهم مجمع جهادگران را مطالبه گری درون سازمانی و برون سازی دانست و خاطرنشان کرد: مطالبه درون سازمانی گروه های جهادی از بسیج سازندگی و ارکان اصلی سپاه، طبق وظیفه زاتی است در سال 1389 مقام معظم رهبری به دوش بسیج سازندگی جهت هدایت، پشتیبانی و تسهیل برای گسترش گروه های جهادی گذاشتند.

 

وی افزود: مطالبه درون سازمانی به این سمت است که گروه های جهادی از بسیج سازندگی نواحی پشتیبانی های لازم را مطالبه می کنند.

 

جهادگران صدای محرومان هستند

 

دبیر مجمع جهادگران کشور اذعان داشت: مطالبه گری برون سازمانی هم در حوزه مسئولین خارج از بسیج شامل دستگاه های قادر در امر پشتیبانی است.

 

پرنیان  خاطرنشان کرد: جهادگران وقتی در مناطق محروم کشور مشغول خدمت رسانی می شوند، در واقع صدای مردم محروم هستند و مطالبات گروه های جهادی در راستای رفع مشکلات و دغدغه های محرومان است.

 

وی در ادامه با اشاره به انسجام و وحدت بین گروه های جهادی، افزود: در سایه تلاش مجمع جهادگران امروز گروه های جهادی در سراسر کشور و مجمع جهادگران به مانند زنجیره ای متصل به هم هستند.

 

پرنیان ابراز کرد: گروه های جهادی امروز منسجم ترین شبکه متصل به هم از حیث نیروهای جهادی به عنوان یک شبکه است که برکات این انسجام در بحران های به وجود می آید قابل مشاهده است.

 

وی یادآور شد: در سیل پلدختر مشاهده شد، با توجه به شکل گیری مجمع گروه های جهادی، هماهنگی های خوبی برای اعزام گروه ها، آمدن آن ها و نیازها وجود داشت و با مدیریت یکسان گروه ها برای خدمت به مردم اعزام می شدند.

 

تصویب طرح شهدای جهادی مطالبه مهم مجمع جهادگران از مجلس انقلاب است

 

دبیر مجمع جهادگران کشور خاطر نشان کرد: مجمع جهادگران در کنار بسیج به جد پی گیر قانونی شدن شهدای جهادی در مجلس است.

 

53 جهادگر در حین خدمت به محرومان جان خود را از دست داده اند

 

پرنیان افزود: در طول سالیان فعالیت گروه های جهادی حدود 53 جهادگر در عرصه خدمت به محرومان جان خودشان را از دست داده اند.

 

وی با اشاره به اینکه اخیرا هم سه نفر از جهادگران در هرمزگان جان خود را از دست داده اند، ادامه داد: هیچ دستگاه و نهادی پشتیبان این مساله نبود و جان باختگان به عنوان شهید شناخته نمی شدند.

 

پرنیان ادامه داد: با پی گیری های بسیج سازندگی و مطالبه جدی مجمع جهادگران، این طرح به کمیسیون امنیت ملی ارسال شد و دوبار رای آورد و هم اکنون منتظر هستیم این طرح وارد صحن مجلس شود و رای نهایی را بگیرد.

 

وی ادامه داد: اگر این طرح توصیب شود، شهدای جهادی ما، جهادگران آسمانی و جانبازان جهادگر که در حین فعالیت دچار آسیب می شوند به مثابه شهدای هشت سال دفاع مقدس و جانبازان هشت سال دفاع مقدس تلقی خواهند شد.

 

پرنیان خاطرنشان کرد: این طرح ازکارهای بزرگی بود که مجمع جهادگران  پی گیر آن بود.

 

احیای جهاد سازندگی از مطالبات مهم  مجمع جهادگران است

 

دبیر مجمع جهادگران کشور افزود: دیگر برنامه مهم مجمع جهادگران، احیای بسیج سازندگی و جهاد سازندگی است.

 

وی تصریح کرد: مجمع جهادگران به نمایندگی از 42 هزارگروه جهادی پیگیری های لازم را در این زمینه به عمل آورد و در نشست با معاون اول رئیس جمهوری دغدغه های جهادگران دراین عرصه انتقال داده شد و ظاهرا اتفاق های خوبی قرار است در پی این مطالبه رخ دهد.

 

پرنیان اظهار کرد: حدود 2 سال است که با پشتیبانی بسیج سازندگی  2 یادواره و کنگره شهدای جهادی برگزار شده است که سال دوم این یادواره تابستان امسال با حضور  خانواده های شهدای جهادگر در مشهد مقدس برگزار شد.

کد خبر 1118052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha