بانوان در جنگ نرم می توانند نقش موثری ایفا کنند/ ضرورت به روز رسانی تبلیغات فرهنگی

حسینی با تاکید بر به روز رسانی شیوه های تبلیغات فرهنگی گفت: بانوان در میدان نبرد با هجمه فرهنگی و جنگ نرم می توانند نقش موثری ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دکتر سید محمد حسینی در مراسم افتتاح نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در تهران که صبح امروز 29 آبان برگزار شد، گفت: امروز نیاز داریم تا نیروهایی تربیت کنیم که به شبهات پاسخ دهند.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه تبلیغات به ایام خاص محرم، اعیاد مذهبی و سایر مناسبت های دینی محدود نمی شود، خاطرنشان کرد: موضوع تبلیغات در حوزه های علمیه با توجه به گستردگی کاری که دارند، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به توجه به شعر و هنر خاطرنشان کرد: طلاب باید از روش های تربیتی تاثیرگذار که با هنر آمیخته می شود، استفاده کنند و با آراستگی هنر به افکار و اندیشه ها جهت دهند.

 

حسینی با بیان اینکه هنری که اساتید حوزه دارند باید شور و شوق درس خواندن را در طلاب ایجاد کند، افزود: با توجه به شرایط روز جامعه نیاز داریم تا تبلیغات در عرصه های مختلف مورد توجه باشد.

 

وی با اشاره به جلسات درس مرحوم آیت الله کنی گفت: ایشان شرایطی فراهم می کرد که با شوق پای درس می نشستیم و برایشان بسیار مهم بود که طلبه ها کوشا و ساعی باشند.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه گفت: امروز نیاز داریم تا در کنار انتقال معلومات شور و شوق کسب دانش هم ایجاد شود.

 

وی با اشاره به جایگاه زن در اسلام گفت: پیامبر گرامی اسلام زمانی که رسالت خود را آغاز کردند، حضرت خدیجه (س) همواره و در همه شرایط کنار ایشان بود.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اهمیت قرائت قرآن و توجه در آیات قرآن گفت: اگر طلاب و اساتید حوزه فرصت نمی کنند همه قرآن را بخوانند، توصیه می کنم حتما سوره نوح را قرائت کرده و در معانی آن تدبر داشته باشند تا شیوه های تبلیغ برای آنها مرور و بازیابی شود.

 

حسینی علت ماندگاری آثار شهید مطهری را توجه به نیاز جامعه و پاسخ به سوالات و نیازهای به روز جامعه عنوان کرد و گفت: امروز ما نیز باید متناسب با نیاز جامعه پاسخگوی مسایل باشیم.

 

وی با اشاره به توجه اسلام به زنان و نقش آنها در جامعه گفت: در آیه 35 سوره احزاب 10 ویژگی درباره مردان مومن و زنان مومن در کنار هم بیان شده است و این موضوع تاکید بر حضور زنان همپای مردان در جامعه دارد و برای این ویژگی ها پاداش هایی نیز بشارت داده شده است.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به حضور بانوان در دوران انقلاب، دفاع مقدس، جهاد سازندگی و شرایط کرونا گفت: بانوان امروز نیز در میدان نبرد با هجمه های فرهنگی و جنگ نرم می توانند نقش موثری ایفا کنند.

 

وی در پایان با تبریک هفته بسیج گفت: امیدواریم شجره طیبه و تناور بسیج روز به روز ثمرات اش در ایران گسترده تر شود.

 

 

کد خبر 1118097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha