زنگ بسیج در مدارس کردستان نواخته شد

همزمان با اولین روز از هفته بزرگداشت بسیج مستضعفین، زنگ بسیج در مدارس کردستان نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در آئین نمادین گرامیداشت هفته بسیج و نواخته شدن زنگ مقاومت که در سنندج برگزار شد، با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به خصوص شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل و مشارکت آحاد مردم، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای حفظ دستاوردهای انقلاب، بسیج مستضعفین را پایه‌گذاری کرد و در طول چهار دهه گذشته بسیج در عرصه‌های مختلف، خدمات شایان توجهی را ارائه کرده است.   

 

وی با بیان اینکه بسیج یک تفکر است و همه می‌توانند با عضویت در این تشکل، فعالیت داشته باشند، اظهار کرد: بسیج به هیچ گروه و قشر خاصی وابستگی ندارد، حفظ کلیت و دستاوردهای نظام اسلامی از اهداف بسیج است و بسیج به عنوان نیروی کارآمد در همه میدان‌ها حضور دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه بسیج یک روز در عرصه دفاع مقدس نقش آفرینی کرد، یادآور شد: عرصه سازندگی، صنعت دفاعی، انرژی هسته‌ای، کمک به مردم در زمان زلزله و اخیرا هم کمک به سلامت مردم در زمان کرونا، از دیگر خدمات بسیج است.

 

قربانی خطاب به دانش‌آموزان گفت: در شرایط فعلی شما با درک این واقعیت وظیفه دارید در عرصه‌های علمی، معنوی، اخلاقی و دینی حضور موثر داشته باشید.

 

وی از کسب رتبه اول کشوری کردستان در المپیاد نانو و درخشش دانش‌آموزان استان در دوازدهمین دوره المپیاد نانو خبر داد و اظهار داشت: امروز متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دانش‌آموزان باید در راستای توانمندی خود، مهارت آموزی و تقویت بصیرت تلاش نموده از دستاوردهای انقلاب اسلامی صیانت نمایند.

 

در این آئین از جمعی از دانش آموزان تقدیر و زنگ بسیج نواخته شد.

 

 

کد خبر 1118195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha