اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب در ایلام به یاد و نام شهدا/ چاپ ۱۹۰ عنوان کتاب

خودآموز با بیان اینکه۱۰۰ هزار نسخه کتاب تا پایان سال جاری در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق کم برخوردار به نام و یاد شهدا اهدا می شود، گفت: تا پایان آبان ماه سال جاری مجوز چاپ ۱۹۰ عنوان کتاب صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۲۹آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: شعار هفته گرامیداشت کناب و کتابخوانی در سال جاری با عنوان« جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» نامگذاری شده است.

 

«عمران خودآموز» تصریح کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های  متنوعی در سطح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی از جمله کتابخانه های عمومی استان با هدف ارتقا و توسعه فرهنگ کتابخوانی برگزار می شود.

 

وی  با بیان اینکه تا پایان آبان ماه سال جاری مجوز چاپ ۱۹۰ عنوان کتاب صادر شده است، یادآور شد: یکی از برنامه های محوری وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، پایتخت کتاب ایران است که در در طول سال ارزیابی های لازم در سطح استان های مختلف کشور در خصوص توسعه و ترویج مطالعه انجام می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: در تلاش هستیم که با اجرای برنامه های مختلف در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه استان ایلام به عنوان پایتخت کتاب  معرفی شود، همچنین خبرگزاری ایبنا نیز در استان فعالیت دارد که اخبار و فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی در استان را پوشش می دهد.

 

خودآموز گفت: تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی و مروجان کتاب، برگزاری جلسات نقد بررسی کتاب، برگزاری جایزه کتاب سال استان ایلام، تدوین و چاپ ۵ عنوان کتاب با موضوع کرونا به همت اهالی قلم و رسانه و برگزاری مراسم رونمایی از این آثار، و دایر کردن کتابخانه فرهنگ، هنری و ارتباطات در  مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی  از جمله برنامه های گرامیداشت هفته کتاب در استان بوده است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۰ هزار نسخه کتاب به مراکز مختلف علمی، فرهنگی و هنری و کتابخانه ای در استان اهدا شده است. ابراز کرد: تا پایان سال جاری نیز ۱۰۰ هزار جلد کتاب، به یاد و نام شهدای عزیز  در قالب کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره سه هزار شهید استان ایلام در مناطق مختلف استان ایلام به ویژه مناطق کم برخوردار استان اهدا شود.

 

 

 

کد خبر 1118246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha