کتابداران مساجد و کتابخانه های عمومی تیران تجلیل شدند

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نشست کتابداران مساجد و کتابخانه های عمومی و تجلیل از آنان در تیران و کرون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «اقبال صالحی« در نشست تجلیل از کتابداران کانون های فرهنگی و هنری مساجد و کتابخانه های عمومی تیران و کرون اظهارداشت: توسعه فرهنگ کتابخوانی از ضرورت های امروز جامعه بشری است و مطالعه را باید با توجه به نیاز جامعه و شرایط فراغتی نهادینه کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون افزود: 10 کتابخانه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان فعال هستند که چهار باب از این مراکز فعالیت های کتابخوانی اجرا می کنند.

 

وی امانت دهی کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، فعالیت های فرهنگی و هنری کتاب و طرح های سراسری در این حوزه مثل جام باشگاه های کتابخوانی را از جمله آن بیان کرد.

صالحی با بیان اینکه دو فروشگاه کتاب در این شهرستان مجوز گرفته اند، خاطرنشان کرد: تنوع کتاب در این واحدها کم است و به دنبال ارائه مجوز به یک مرکز تخصصی و مختص کتاب هستیم.

 

*فراگیری سرقت ادبی در فضای مجازی

 

وی به تولید محتوا در فضای مجازی اشاره کرد و اظهارداشت: سرقت اندیشه ها در فضای مجازی رواج یافته و افراد مطالب دیگران را به نام خود منتشر می سازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون ادامه داد: فراگیری سرقت ادبی در فضای مجازی دغدغه های زیادی ایجاد کرده و مشکل ساز شده اند.

 

وی از فعالیت های محتوایی تحت عنوان «نویسندگان عالم مجازی« یاد کرد و اذعان داشت: مطالب زیادی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود که ارزیابی صحت و صداقت آن از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

صالحی خاطرنشان کرد: گرایش به مطالعه در روزگار اخیر تحت تاثیر شبکه های اجتماعی قرار گرفته و اگرچه دریافت کتاب آنلاین زیاد شده و تهیه و مطالعه کتاب فیزیکی اهمیت خاصی دارد.

کد خبر 1118309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha