دولت و مجلس در اندیشه اشتغال فارغ التحصیلان رشته هنر باشند

زارعی با تاکید بر اینکه انتقال مسائل اساسی جامعه از طریق تئاتر صورت می‌گیرد، گفت: در کشور سالانه ۲ هزار فارغ التحصیل هنر داریم، مجلس یازدهم و دولت سیزدهم با نگاه عملکردی و کمک گرفتن از فعالان هنر مشکلات اشتغال این قشر را رفع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، «منصورعلی زارعی» امشب(۲۹آبان) در اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان مازندران تاکید کرد: با اینکه عدالت در حوزه هنر وجود ندارد ولی امیدواریم بتوانیم حق هنرمندان در استان و شهرستان به درستی ادا شود.

 

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: تئاتر یک هنر قدیمی است که بیش از ۲ هزار سال در جهان در ایران هم بیش از یک قرن قدمت دارد.

 

 

زارعی تصریح کرد: تاثیر فرهنگی عمیق روی مخاطب مهم است فضای مجاری مغز را تنبل بار می‌آورد ولی هنر تئاتر ارتباط عمیقی را بین مخاطب و هنرمند ایجاد می‌کند.

 

 

وی اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل فعالان تئاتر نسپردن کار به دست اهل کار است در کشور ما در پساکرونا مشکلاتی خواهیم داشت.

 

 

زارعی اذعان کرد: سالن‌های نمایشی حداقل نیاز استان است، امیدواریم دولت و مسئولین با سیاست‌های متناسب این نیازها را مرتفع کنند.

 

 

وی با بیان اینکه در کشور ما فرهنگ فقیر است، ادامه داد: مهم‌ترین شاخصه انتقال فرهنگ‌بین نسلی تئاتر است ولی نگرش‌ها در این بخش ضعیف بوده، بدون شک باید به سمت تقویت هنر تئاتر برویم.

 

 

زارعی با تاکید بر اینکه انتقال مسائل اساسی جامعه از طریق تئاتر صورت می‌گیرد، یادآور شد: در کشور سالانه ۲ هزار فارغ التحصیل هنر داریم دولت باید کار کند امیدواریم در مجالس یازدهم و دولت سیزدهم با نگاه عملکردی و کمک گرفتن از فعالان هنر مشکلات را حل کنیم.

کد خبر 1118319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha