نیازمند فضای مطالعاتی در شهر و روستاها هستیم/ مثبت گرایی در فضای مجازی

حججی در نشست تجلیل از کتابدارن تیران و کرون گفت: نیازمند فضای مطالعاتی ساده و به دور از تشریفات در شهر و روستاها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مجید حججی« در نشست تجلیل از کتابداران کانون های فرهنگی و هنری مساجد و کتابخانه های عمومی تیران و کرون اظهارداشت: یکی از دغدغه های مهم در حوزه کتاب و مطالعه نبود مکان مناسب برای انجام آن برای افراد فاقد شرایط کتابخوانی در منزل است.

فرماندار تیران و کرون افزود: برخی از مردم مکان و فضا برای مطالعه کتاب در منزل ندارند و به دنبال فضایی برای این کار هستند که چنین سرانه ای کم است.

 

وی ادامه داد: نیازمند فضای مطالعاتی ساده و به دور از تشریفات در شهر و روستاها هستیم تا افراد با کمترین دغدغه و رسمیت کمتر از این مکان ها استفاده کنند.

حججی دسترسی به منابع کتاب با استفاده از ظرفیت های مجازی را مهم دانست و اذعان داشت: شبکه های اجتماعی و گوشی های تلفن همراه هوشمند تاثیرات موثری را در دسترسی به کتاب آنلاین فراهم کرده اند.

 

وی اضافه کرد: بسیاری با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به فروشگاه های بزرگ کتاب و منابع ارزشمند دسترسی پیدا کرده و از مفاهیم و قابلیت ها استفاده کرده اند.

 

*مثبت گرایی در فضای مجازی

 

فرماندار تیران و کرون در کنار جنبه های منفی شبکه جهانی اینترنت به پتانسیل این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: جنبه های موثر زیادی در این عرصه فضای مجازی وجود دارد که متاسفانه تمرکز به جای مثبت به منفی گرایی رفته است.

وی افزود: فضای مجازی جایگاه مهمی دارد که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب به آن اشاره شده و باید از آن برای توسعه دانایی و دانش استفاده کرد.

 

حججی با بیان اینکه امروز یکی از مهمترین کاربردهای فضای مجازی را در آموزش و برگزاری کنفرانس ها می بینیم، خاطرنشان کرد: تا پیش از انتخابات امسال فرمانداران باید چندین جلسه حضوری در تهران و مراکز استان ها را شرکت می کردند ولی با شبکه های اینترنتی و جلسات مجازی این رفت و آمدها کاهش و کیفیت انتخابات نیز دچار مشکل نشد.

 

وی از متولیان حوزه کتاب این شهرستان خواست تا هم افزایی بین فضای حقیقی و مجازی برای گسترش کتابخوانی استفاده کنند.

فرماندار تیران و کرون در ارزیابی های نهادکتابخانه های عمومی استان اصفهان به عنوان فرماندار نمونه کتاب سال 1400 معرفی شد.

کد خبر 1118328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha