۶ هزار بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل بازگشتند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال ۶ هزار بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل بازگشتند.

«مهدی مودی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: سرنوشت دانش آموزان برای ما مهم است زیرا که آینده کشور به دست دانش آموزان است و مهرماه امسال 6 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در این استان به چرخه تحصیل بازگشتند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به افزایش تعداد دانش آموزان استان به 180 هزار نفر عنوان کرد: خانواده ها، استقبال زیادی از آموزش حضوری داشته و از ابتدای آذرماه تمام مدارس استان حضوری برگزار خواهد شد.

 

مودی با اشاره به اهمیت سلامت دانش آموزان و فرهنگیان خاطرنشان کرد: تاکنون 95 درصد فرهنگیان استان و 62 درصد دانش آموزان دُز دوم واکسن را تزریق کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه میانگین فضای آموزشی استان 10 صدم از کشور بیشتر شده است، اضافه کرد: ولی تا استاندارد اصلی فاصله زیاد است زیرا که بسیاری از مدارس استان به دلیل نبود فضای آموزشی، دو شیفته است و به دنبال این هستیم مدرسه، کانون تربیتی محله شود.

 

مودی با اشاره به ساخت یک باب مدرسه خیرساز در شهرک گلیان شهرستان شیروان، بیان کرد: هزینه ساخت مدرسه سه کلاسه شیروان 20 میلیارد ریال است که پنج میلیارد ریال آن توسط نیکوکار تهرانی پرداخت شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: این مدرسه در گستره ۸۰۰ متر مربع و با زیربنای ۲۰۷ متر مربع ساخته شده و پیش از این دانش آموزان این شهرک محروم از فضای آموزشی مناسب بودند.

کد خبر 1118390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha