«تنها گریه کن» نمونه ای از حیات مومنه زن انقلاب است

مختارپور گفت: در انقلاب اسلامی نسلی پرورش یافته که با قوت و صلابت پرچم روایتگری انقلاب را به دوش می کشد و آن را دست به دست می دهند.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، علیرضا مختارپور امروز یکشنبه 30 آبان در مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در ستایش بانوان شهیدپرور به همراه رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب تنها گریه کن که در تالار وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدا برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) در فروردین سال 67 فرمودند چه افتخاری از این بالاتر که زنان ما در مقابل رژیم استکبار ایستادند. مقاومت و جانفشانی این عزیزان آن قدر اعجاب انگیز است که قلم از ذکر آن عاجز بلکه شرمسار است.

 

مدیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادامه داد: مقام معظم رهبری در 30 فروردین سال 1393 در مورد همسران و مادران شهدا و جانبازان فرمودند اینها بازماندگان برجسته کسانی هستند که جان خود را فدا کردند، اینها جانفشانی کردند و بنده در مقابل آنها احساس خضوع می کنم. امام خمینی (ره) فرموده بودند که بانوان رهبر نهضت ما هستند، ما دنباله روی آنها هستیم و من بانوان را به رهبری قبول دارم.

 

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای هر دو فرمودند که در نهضت 15 خرداد اول زنان وارد میدان شدند و بعد مردان. مقام معظم رهبری دیدگاه هایی در مورد حفظ نام و پیام شهدا دارند و هشت وظیفه را برای حفظ یاد و نام شهدا ذکر فرمودند. حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند پاسداشت نام شهدا احساسات نیست بلکه ضروریات حیاتی کشور است. انتظار ما این است که هنرمندان به این عرصه توجه کنند و در مناسبت های مختلف از شهدا یاد کنند.

 

مختارپور تصریح کرد: مقام معظم رهبری در 20 فروردین 1396 فرمودند به برخی موضوعات مثل انقلاب و دفاع مقدس در شعر آیینی کم پرداخته شده است. در آن جلسه شاعران و مداحان حضور داشتند. حضرت آیت الله خامنه ای در پایان محمل رمضانی سال 1398 فرمودند شعر یکی از معجزات عالم خلقت است، شعر از امتیاز جمال و زیبایی برخوردار است و از این جهت مسئولیت آور است. ایشان در آن جلسه مطالباتی از شاعران، فیلمسازان و هنرمندان داشتند.

 

مدیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به کتاب تنها گریه کن گفت: این کتاب که در مورد زندگی خانم اشرف السادات منتظری است، نمونه ای از حیات مومنه زن انقلاب است. ایشان علاوه بر کمالاتی که دارند از این جهت نمونه هستند که مادر شهید محمد معماریان نیز هستند. شهدا برای حفاظت از دین و آیین به جبهه ها رفتند و مادران شهدا نه تنها مانع حضور آنها در جبهه ها نشدند بلکه افتخاری به افتخارات خود افزودند.

 

مختارپور عنوان کرد: خانم اشرف السادات منتظری متولد 1330 هستند. نویسنده کتاب تنها گریه کن اکرم اسلامی است که از سال 97 مصاحبه و تدوین کتاب را شروع می کند. زمانی که مادر شهید 67 ساله بوده است. تمام اینها نشان می دهد که نسلی در انقلاب اسلامی پرورش یافته که با قوت و قدرت پرچم روایتگری مردم ایران و انقلاب اسلامی را به دوش کشیده و آن را دست به دست می کنند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب تنها گریه کن رونمایی شد. این کتاب روایت زندگی اشرف السادات منتظری مادر شهید محمد معماریان به قلم اکرم اسلامی است که از سوی انتشارات حماسه یاران منتشر شده است.

 

کد خبر 1118468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha