رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت است

نبی زاده گفت: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری پاسخگویی به دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، یازدهمین پاسداشت ادبیات جهان و مقاومت همراه با آیین ملی رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» پیش از ظهر امروز (۳۰ آبان) با حضور مسئولان خراسان جنوبی و خانواده شهدای هنرمند استان برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم که بصورت آنلاین و پخش مستقیم همزمان با سراسر کشور در محل سالن اداره کل بنیاد شهید (سایت اداری) برگزار شد، عنوان کرد: کتاب «تنها گریه کن»، روایت زندگی سراسر کوشش اشرف السادات منتظری، مادر بزرگوار شهید محمد معماریان، در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن است.


«ناصر نبی زاده» با اشاره به این که پژوهشگران و محققان با بررسی یادداشت ها و تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب های دفاع مقدس، محورهای اصلی و دغدغه های حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را تبیین کرده اند، ادامه داد: اهمیت حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس، توجه به ویژگی ها و نقاط قوت آثار منتشر شده و توجه به منابع عظیم و گنجینه ارزشمند دفاع مقدس، از جمله این محورها می باشد.


وی با بیان این که مقام معظم رهبری بارها این موارد و لزوم توجه مسئولان و مردم به منابع ارزشمند دفاع مقدس را تکرار کرده اند، افزود: این یادداشت ها و تقریظ ها نیز در راستای نشان دادن اهمیت این موضوع و توجه همگانی به آثار دفاع مقدسی است.


نبی زاده با تاکید بر این که رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری نیز پاسخگویی به این دغدغه مهم است، اضافه کرد: باید کوشش همه ما بر مبنای قدردانی از جانفشانی شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده معزز آنان باشد تا بتوانیم فرهنگ از خودگذشتگی، ایثار و ایستادگی را مجسم و نمایان سازیم.


به گفته وی انتقال منابع غنی دفاع مقدس به همگان خصوصا نسل جوان، زمینه را برای ساخت متمدن ترین ایران اسلامی فراهم می کند.

 

 

کد خبر 1118489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha