کتابخانه ها نقش مهمی در جذب اقشار مختلف مردم به مساجد دارند

ابدالی پوربا اشاره به فعالیت ۱۵۹ کتابخانه مسجد استان لرستان، گفت: کتابخانه های مساجد از بهترین فرصت های ترویج فرهنگی کتاب و کتابخوانی محسوب می شوند.

« محمد ابدالی پور» در بازدید از کتابخانه کانون فرهنگی هنری جواد الائمه شهرستان کوهدشت، با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب و کتابخوانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: حوزه کتاب از مزایای رقابتی ستاد هماهنگی کانون‌های فهما به شمار می رود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اهمیت تقویت کتابخانه های مساجد، افزود: کتابخانه های مساجد نقش مهمی در جذب اقشار مختلف بویژه نسل جوان و نوجوانان به مساجد دارند.

 

وی با اشاره به  فعالیت 150 کتابخانه در مساجد لرستان، خاطرنشان کرد: بیش از 100 کتابخانه مساجد استان لرستان مخزن دار و مابقی کتابخانه باز هستند.

 

ابدالی پوربا اشاره به استقبال جوانان از کتابخانه های مساجد، اظهار کرد: در کتابخانه‌های مساجد منابع گسترده کتابخوانی، کتاب‌های هنری، اجتماعی، دینی و آموزشی، کمک آموزشی، دانشگاهی موجود است.

 

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه، جذب بیشتر جوانان از طریق ترغیب به مطالعه و افزایش آگاهی های علمی و اجتماعی و فردی به مساجد، پویایی و فعال سازی مساجد با گسترش فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی از مهم ترین اهداف راه اندازی کتابخانه های مساجد است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان بر شناخت نقش و جایگاه مساجد در تربیت دینی نسل آینده‌ساز جامعه اشاره کرد و افزود: می توان با دادن نقش و مسؤولیت به نوجوان و جوان، آن ها را جذب مساجد و برنامه های فرهنگی کرد.

کد خبر 1118492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha