بسیج می تواند با واسطه گری در انتقال اقتصاد به مردم مشکلات کشور را حل کند

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه بسیج اولین جریان حاضر در عرصه های مختلف برای خدمت رسانی است و هرجا مردم حاضرند با مشکلی مواجه نیستیم، گفت: بسیج می تواند با واسطه گری در انتقال اقتصاد به مردم مشکلات کشور را حل کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح 2550 پروژه محرومیت زدایی بسیج مستضعفین در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بسیج شجره طیبه ای است که امام (ره) آن را کاشتند، گفت: بسییج یک تشکیلات نیست بلکه یک تفکر و فرهنگ است که سرتا پای جهان اسلام را فراگرفته است و امروز این تفکر در محور مقاومت کاربرد دارد.

 

معاون اول رییس جمهور افزود: امکانات در اختیار تمام کشورها متفاوت است و طبیعی است کشورهایی که قدرت بیشتری در اختیار دارند از امکانات بیشتری برخودارند.

 

وی با اشاره به تقابل جمهوری اسلامی با غرب افزود: انچه باعث شد کشوری با این ابعاد در تمام جهان سلطه سربلند بماند قطعا تجهیزات نظامی نیست اگرچه این امر قطعا موثر است، تفاوت تفنگی که در دست امریکایی ها قرار دارد با تفنگی که در دست بسیج است در اثر این اسلحه است اثری که در حضور تمام ناوهای امریکایی کشتی دزدی شده را برمیگرداند و در جریان اسارت نیروهای امریکایی آنها اسلحه بر زمین می گذارند و بسیج اسلحه در دست دارد.

 

وی با بیان اینکه بسیجی تفکری است که در تمام عرصه ها و اتفاقات از سیل و زلزله اولین نیروی حاضر در عرصه خدمت رسانی به مردم است، اظهار کرد: ما هیج جا جلوتر از بسیج نبودیم و بسیج در تمام بحران ها اولین جریانی که حضور دارد بسیج است.

 

وی خاطر نشان کرد : امروز کشور با مشکلاتی مواجه است که نسبت به راه حلها قابل مقایسه نیست، امروز با مشکل گرانی ، بیکاری ، تورم مواجه هستیم اما با توجه به نعمتهایی که در کشور وجود دارد می توانیم یک جا مشکلات را حل کنیم.

 

مخبر با تاکید بر ظرفیت های مردمی در حل مشکلات کشور گفت: هرجا که مردم در صحنه حضور داشتند معضلات را حل کردند در فتنه 88 مردم مشکل را حل کردند و از هیچ دستگاه نظامی و انتظامی در فتنه  ها استفاده نشد.

 

وی ادامه داد: اشتباه ما این بود که اقتصاد را به مردم واگذار نکردیم در حالی که هرجا مردم حضور داشتند ما با مشکلی مواجه نبودیم در سیاست نظام سلطه قریب به 40 سال است که نتوانسته آسیب برساند زیرا مردم در صحنه بودند. امروز کشور از چنان قدرتی برخوردار است که هیچ قدرتی در دنیا و منطقه بدون نظر جمهوری اسلامی نمی تواند هیچ تصمیمی بگیرد و مردم حرف اول را در این تصمیم گیری دارند در حالی که قبل از انقلاب ایران فقط نقش مامور در منطقه را داشت.

 

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: بسیج می تواند اقتصاد را به دست مردم بسپارد بسیج واسطه گری قدرتمند است و می تواند این واسطه گری را به خوبی انجام دهد و در این راه دولت مصمم است از تمام ظرفیت بسیج به خوبی استفاده کند زیرا بسیج قشر و جریان خاص نیست و هیچ ویژگی جز مردمی بودن ندارد. معتقدم تا کنون بیش از 20 درصد ظرفیت بسیج و سپاه در اداره کشور بکار گرفته شده است.

 

وی در مورد کسری بودجه دولت افزود: در بحث گرانی و زمینه های آن پیش فرضهایی وجود دارد که ما را با کسری بودجه جدی مواجه کرده است ما با محدودیت های درآمدی مواجه هستیم در زمان تحویل دولت با تورم بالا مواجه بودیم که از ارز ترجیحی نیز استفاده شده بود و موجب شد تا فنر قیمت ها متراکم بماند و مجوز مجلس برای ارز ترجیحی هزینه شده بود و با مشکلات متفاوت مواجه بودیم.

 

مخبر گفت: برای حل این مشکلات دولت تدبیر خوبی در پیش گرفته است و با سه راهکار قدم بر می دارد اول فراوانی اجناس با اختلال مواجه نشود دوم ثبات قیمتها و سوم ارزانی که گام اول و دوم در حال اتفاق است و در فراوانی با مشکلی مواجه نیستیم و کشور از ذخایر خوبی برخوردار است و برای گرانی تدبیر و برنامه ریزی کردیم که در دراز مدت خود را نشان می دهد.

 

معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: برای کسری بودجه در 1401 تدبیر کردیم تا بودجه 1401 بدون کسری بودجه بسته شود و نباید اجازه دهیم اجناس از این گران تر شود.

کد خبر 1118496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha