هدف کتابخانه های عمومی پرورش کودک و نوجوان است

حجت الاسلام سبزیان گفت: فعالیتهای کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یک راستا و با هدف پرورش دو گروه سنی مهم و آینده ساز کشور، کودک و نوجوان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،  حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای افزایش تعاملات فرهنگی، ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: انعقاد تفاهم نامه های همکاری به مثابه عقد اخوت و برادری بین دو دستگاه، تقویت فعالیتهای فرهنگی و رقم خودن اتفاقات فرهنگی مشترک است. 


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر گردن نسلهای مختلفی از ادبا، هنرمندان، شاعران و ... حق بزرگی دارد، افزود: فعالیتهای کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری در یک راستا و با هدف پرورش دو گروه سنی مهم و آینده ساز کشور، کودک و نوجوان است. اگر اندیشه این قشر به نحو احسن پرورش یابد، این آموزشها طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) «مانند حک بر روی سنگ، ماندگار و پایدار خواهد بود». 


وی با اشاره به فعالیت کتابخانه های سیار در استان، گفت: با توجه به جامعه هدف هر دو دستگاه یعنی کودک و نوجوان می توانیم در کنار یکدیگر و با بهره گیری از ظرفیتهای هر دو دستگاه فعالیتهای اختصاصی و اجتهادی موثر و مفیدی در حوزه کتاب به ویژه در مناطق دور افتاده، کم برخوردار و برخی از شهرستانها با توجه به محدودیتهای موجود انجام دهیم. 


حجت الاسلام سبزیان با بیان اینکه این همکاری می تواند الگویی در کشور برای خلق رویدادهای فرهنگی موثر باشد، افزود: در جامعه امروز و با توجه به دغدغه ها و مشکلات معیشتی، مردم بیشتر از گذشته نیاز به امید، نشاط و شادی دارند و هر چه بهتر که این امر به واسطه انجام فعالیتهای فرهنگی کتاب محور باشد.

 

 

کد خبر 1118536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha