مادران شهدا و نویسندگان حوزه دفاع مقدس خراسان شمالی تجلیل شدند

همزمان با «یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» و هفتمین روز از هفته کتاب که به نام روز«کتاب، مادران شهدا و زنان در دفاع مقدس» نامگذاری شده، از ۱۶ مادر شهید و نویسندگان حوزه دفاع مقدس خراسان شمالی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ همزمان با هفتمین روز از هفته کتاب (امروز یک‌شنبه سی‌ام آبان‌ماه 1400) که به نام روز «کتاب، مادران شهدا و زنان در دفاع مقدس» نامگذاری شده است، آئین ملی تجلیل از مادران شهدا و تقدیر از نویسندگان کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس در تمامی مراکز استان‌ها از جمله بجنورد و همزمان با «یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «تنها گریه کن» برگزار شد.

 

«حسین فرخنده» در این آیین که در محل سالن ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی برگزار شد، معرفی یکی از بهترین کتاب ها در عرصه ادبیات پایداری را مایه مباهات خواند و با اشاره به محتوای تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب های مختلف حوزه فرهنگی، گفت: حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، تجلیل از شخصیت رزمندگان اسلام، پرداختن به خصایص رزمندگان از جمله شجاعت و صداقت آنان و همچنین تبیین نقاط قوت آثار منتشر شده از جمله محورهای تقریظ مقام معظم رهبری به شمار می رود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، محورهایی همچون قلم شیوا، تواضع نویسنده، زبان خوب، شیوایی متن، شیرینی و سادگی کتاب، زلالی اندیشه و ذوق قلم را هم به دیگر وصف های رهبری در تقریظ کتاب ها اضافه کرد.

 

 وی با بیان اینکه ارزیابی و اشاره به نقاط ضعف محتوایی از دیگر محورهای تقریظ به شمار می رود، یک سو نگری، غفلت از پرداختن به نقش فداکارانه همسر، مبالغه در بیان و کم جاذبه بودن بخشی از خاطرات را از جمله مواردی دانست که در ارزیابی های رهبری به چشم می خورد.

 

فرخنده با اشاره به نگاه مثبت در خصوص شناسایی و معرفی کتاب های خوب در عرصه ادبیات پایداری با بیان اینکه سالانه  45 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان به چاپ می رسد، افزود: کتاب هایی از این دست می تواند ستون فقرات دیگر هنرها و دست مایه خوبی برای آثار هنری در رشته های مختلفی هم چون تئاتر و سینما باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهارکرد: در مجموع با کتاب های اهدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سال  بیش از 100 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و با تیراژ 70 هزار نسخه اهدا می شود تا خاطرات، روایات و معارف دفاع مقدس در جامعه به  خوبی ترویج  و معرفی شود.

 

حجت الاسلام «موسوی جاجرمی» امام جمعه موقت بجنورد نیز در این مراسم ضمن تقدیر از نویسندگان و فعالان عرصه دفاع مقدس، با بیان اینکه ما جز دو مسیر حق و باطل، راهی در پیش نداریم، این اقدام را قدم برداشتن در مسیر حق دانست و گفت: شهدا هم در مسیر حق حرکت کردند.

 

وی با بیان این که امروز دشمن جنگ نرم سختی را علیه ما و با ارتش سایبری آغاز کرده، ادامه داد: اما ما با قدرت نرم خودمان که همانا ایمان به خدا، اعتقاد به کربلا و عاشورا و امام زمان (عج) است، در این مسیر پیروز میدان می شودیم.

 

گفتنی است؛ در این آیین از 16 مادر شهید و نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان تجلیل و همچنین از هشت کتاب منتشر شده در حوزه دفاع مقدس استان به همت اداره  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره  کل  حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، حوزه هنری خراسان شمالی و سپاه رونمایی شد.

 

لازم به ذکر است، کتاب «تنها گریه کن»، شامل روایت زندگی «اشرف سادات منتظری»، مادر شهید «محمد معماریان» در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن است که به قلم «اکرم اسلامی» تدوین و توسط انتشارات «حماسه یاران» منتشر شده است.

 

 

 

کد خبر 1118550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha