تعامل بسیج و کانون های مساجد موجب اثربخشی برنامه های مسجد محور می شود 

حجت الاسلام مصطفی عرب گفت: قطعا تعامل و همکاری پایگاه های مقاومت بسیج با کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان می تواند موجب اثر بخشی بیشتری در اجرای برنامه های مسجد محور شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۳۰ آبان ماه حجت الاسلام «مصطفی عرب» در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: یکی از دغدغه ما پیشبرد اهداف برنامه های فرهنگی در راستای منویات مقام معظم رهبری است بنابراین ضروری است که نهادهای فرهنگی با یکدیگر تعامل و هم افزایی داشته باشند.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت بسیج را یک نهاد مردمی خواند و افزود: یکی از رسالت های اصلی بسیج حفظ و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی است.


وی بیان کرد: بسیجی نیروی انقلابی است که در مسجد پرورش یافته است و این مهم بیانگر تربیت صحیح این نیروها در مساجد است.


حجت الاسلام عرب تعداد پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان جیرفت را ۳۵۰ واحد برشمرد و خاطرنشان کرد: قطعا تعامل و همکاری پایگاه های مقاومت بسیج با کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان می تواند موجب اثر بخشی بیشتری در اجرای برنامه های مسجد محور شود.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت اظهار کرد: یکی از سفارشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) این است که دین را در قالب هنر معرفی کنید، این سفارش ایشان نشان از تاثیرگذاری ابراز هنر برای انتقال مفاهیم و ارزش های اسلامی دارد.


وی اولویت اصلی بسیج را فعالیت در حوزه مسائل فرهنگی دانست و ادامه داد: البته در کنار فعالیت های فرهنگی بسیج در حوزه های تامین امنیت، محرومیت زدایی و اجتماعی نیز فعالیت دارد.



حجت الاسلام عرب تاکید کرد: برای پیشبرد اهداف برنامه های فرهنگی به برقراری ارتباط با کانون های فرهنگی هنری مساجد معتقد هستیم و از همکاری با آنها استقبال می کنیم.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در تعامل با کانون های فرهنگی هنری مساجد می توان انجام داد، راه اندازی مجتمع فرهنگی، هنری و ورزشی است.


وی با تاکید بر اخلاص در کار، تصریح کرد: در انجام فعالیت های مسجد محور نباید به دنبال عناوین بود بلکه باید هدف را رضایت خداوند قرار داد.


حجت الاسلام عرب عنوان کرد: طرح محله اسلامی عنوان یکی از طرح های بسیج است که با محوریت مساجد در حال اجرا است و می توان از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در پیشبرد اهداف این طرح بهره برد.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت ابراز کرد: به منظور پویایی مساجد باید نیروهای جهادی و انقلابی وارد عرصه عمل شده و کارهای نو و به روز انجام دهند.


وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های بسیج در حوزه مسائل اجتماعی اجرای طرح کرامت است.


حجت الاسلام عرب در خاتمه تصریح کرد: هم فکری، همدلی و هم زبانی بین پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد موجب ارتقای کیفیت کار شده و در نهایت توفیقات بیشتری در جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد حاصل می شود.

کد خبر 1118561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha