بخش انرژی در فارس مورد توجه کافی قرار نگرفته است

طیبی گفت: گرچه بخش انرژی ظرفیت بالقوه زیادی در فارس دارد اما سالهاست در این زمینه در فارس کار درخوری انجام نشده و مورد توجه کافی قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نادر طیبی»، امروز (یکشنبه 30 آبان) در جلسه کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس که به صورت وبینار برگزار شد، گفت: اتاق بازرگانی فارس، مشکلات زیرساختی صنعت انرژی فارس را از طریق شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان پیگیری می کند.

رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس افزود: این اقدام با هدف ارائه راهکارهای کاربردی و عملیاتی جهت بهره برداری بیشتر از این صنعت در استان به انجام می رسد و بخش انرژی از مزیت ها و دارای ظرفیت فراوان در فارس است.

وی اضافه کرد: گرچه بخش انرژی ظرفیت بالقوه زیادی در فارس دارد اما سالهاست در این زمینه در فارس کار درخوری انجام نشده و مورد توجه کافی قرار نگرفته است.

طیبی تصریح کرد: ضرورت دارد به مباحث اصلی و اولویت دار حوزه انرژی فارس مانند صنایع پاک و انرژی های تجدیدپذیر مورد توجه شود و متاسفانه با توجه به ظرفیت پایین فرآورده های پالایشی و کم رنگ بودن این بخش در استان، بخش انرژی استان در مصوبات سفر استانی هیئت دولت به فارس دیده نشد که امیدواریم این موضوع توسط نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و استاندار فارس مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس عنوان کرد: در مصوبات سفر هیئت دولت به فارس به طرح مطالعاتی و پژوهشی پروژه انتقال آب به استان نیز توجه نشد که باید مورد توجه مسئولان استان قرار بگیرد.

طیبی ادامه داد: موقعیت و جانمایی فعلی پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و میادین گازی مانند جهرم، فیروزآباد، داراب و فسا در استان مناسب نیست و محدودیت منابع آب و تامین سرمایه توسط سرمایه گذاران این طرح ها از مهم ‌ترین چالش و موانع در اجرای این پروژه هاست.

وی اضافه کرد: انتقال این صنایع به مکان هایی مانند محدوده پایین دست سد «سلمان فارسی» اقدام مناسبی است اما تاکنون اقدام اجرایی و عملیاتی برای انتقال و جابجایی این طرح ها انجام نشده است.

خاطر نشان می شود در این جلسه فعالان بخش خصوصی در حوزه انرژی استان نیز پیشنهادات و انتظارات خود را در این خصوص مطرح کردند.

کد خبر 1118566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha