انتقاد از عدم حضور مسئولان کشوری در مناطق زلزله زده خراسان شمالی

امروز آیین بهره برداری از ۱۴۳ واحد مسکونی زلزله زده خراسان شمالی در حالی برگزار شد که نمایندگان مردم در خانه ملت از عدم حضور مسئولان کشوری در مناطق خسارت دیده، انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ امروز یک شنبه آیین بهره برداری از 143 واحد مسکونی زلزله زده خراسان شمالی در حالی برگزار شد که نمایندگان مردم در خانه ملت و استاندار خراسان شمالی از عدم حضور مسئولان کشوری در مناطق خسارت دیده، انتقاد کردند.

 

«محمدعلی شجاعی» استاندار خراسان شمالی در این باره گفت: حضور مسئولان کشوری سبب امید برای سرعت دادن به کار بازسازی می شود.

 

وی اظهار داشت: حضور مسئولان کشوری در مناطق خسارت دیده با مصوبه ها و تامین اعتبار برای بازسازی این مناطق همراه است از این رو انتظار می رفت این حضور انجام شود.

 

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره ساخت بیمارستان صحرایی در راز گفت: سازه این بیمارستان 80 درصد رشد دارد و تجهیز آن به زودی انجام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان که توسط ارتش در حال اجرا است، بزودی بهره‌برداری می‌شود.

 

وی افزود: تلاش داریم تا تامین پزشک و کادر درمان هم به سرعت انجام و با بهره‌برداری از این بیمارستان رضایت مردم بیش از پیش حاصل شود.

 

شجاعی با اشاره به اقدامات در زمینه بازسازی مناطق زلزله زده استان افزود: تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده با تاخیر زیاد مصوب شد اما ما معطل تصویب تسهیلات بازسازی نماندیم و با پرداخت تسهیلات منابع طرح ویژه مسکن روستایی، کار بازسازی را اجرایی کردیم.

 

استاندار خراسان شمالی درباره توزیع ۸۰۰ قلم لوازم ضروری میان زلزله زدگان گفت: برای تامین میزان بیشتری از این اقلام پیگیری ها در حال انجام است.

 

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم از عدم حضور مسئولان کشوری در مناطق زلزله زده استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه جز رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مسئولان کشوری از این مناطق بازدید نداشتند و این به نوعی تبعیض در کشور است.

 

«محمد پاکمهر» اظهارداشت: مسئولان کشوری امسال در مناطق زلزله زده سایر استان ها حضور داشتند اما در این استان حضور نیافته و در خدمات رسانی به مردم نباید تبعیض و تفاوتی وجود داشته باشد.

 

وی افزود: بنیاد برکت در سایر استان ها برای بازسازی مدارس ورود داشته اما در این استان هنوز خبری نیست، همچنین توزیع نهاده های دامی میان این خسارت دیدگان در استان هنوز انجام نشده است.

 

«محمد وحیدی» دیگر نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه گفت: در زلزله امسال هشت باب مدرسه استان خسارت دید و در این زمینه انتظار می رود بنیاد برکت همچون سایر استان ها، برای بازسازی این مکان ها اقدام کند.

 

«اکبر نیکزاد» رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به منظور بهره برداری از فاز اول منازل مسکونی احداث شده در مناطق زلزله زده خراسان شمالی به استان سفر کرده و امروز در این آیین با اشاره به انتقادها از اینکه مسئولان کشوری در مناطق زلزله زده خراسان شمالی حضور نداشته اند، گفت: مسئولان به علل مختلفی در مناطق زلزله زده این استان حضور نداشتند اما به مردم اطمینان می دهیم در کنارشان هستیم.

 

زمین لرزه ۲۷ اردیبهشت ماه امسال بخش هایی از مناطق شهرستان های گرمه و جاجرم را لرزاند که موجب خسارت عمده به واحدهای مسکونی شد که بر اساس آمار اعلام شده، در این زلزله به یک هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی خسارت وارد شد.

 

 

کد خبر 1118585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha