طلایه‌داران عرصه کتاب و کتابخوانی در گیلان تجلیل شدند

مراسم تجلیل از طلایه‌داران و تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتاب استان گیلان به همت نهاد عمومی کتابخانه‌های عمومی و با شرکت گسترده مسئولان استانی، فرهیختگان و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مراسم تجلیل از طلایه‌داران و تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتاب امروز(یکشنبه، 30 آبان) به همت نهاد عمومی کتابخانه‌های عمومی گیلان و با شرکت مسئولان کشوری و استانی اعم از فرماندار شهرستان رشت، یعقوب نژاد مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، مسئولان شهرستانی، فرهیختگان و هنرمندان برگزار شد.
 
 
«محمود قاسم‌نژاد» در این مراسم ضمن تقدیر از حرکت فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان برای برگزاری این مراسم و تجلیل از مقام ارزشمند اهالی کتاب اظهار داشت: چنین محافلی جایگاه بسیار رفیعی در توسعه فرهنگی کشور و البته استان گیلان دارد.
 
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید به خود ببالیم که افرادی در کشور و استان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کوشش می‌کنند افزود: من به شخصه شاهدم که کتابداران برای افزایش شمار اعضای خود چقدر کوشش می‌کنند از طرفی در برخی کتابخانه‌ها امکانات اولیه برای حضور کتابداران وجود نداشت اما این نیروها با تلاش‌های خود مسئولیت خطیری را دنبال کردند که باید به آن‌ها دست مریزاد گفت.
 
 
وی موضوع کتابخوانی را زمینه‌ساز رشد و توسعه هر جامعه دانست و اضافه کرد: ممکن است امروز ابزار و تکنولوژی‌های جدید فضاهای دیگری را در اختیار ما قرار دهند اما هیچ وقت این فضاها به پای ظرفیت کتاب نمی‌رسد بنابراین کتابخانه باید به عنوان یک فرهنگ و هنر در نزد ما بماند و توسعه پیدا کند.
 
 
قاسم‌نژاد ادامه داد: اگر جامعه‌ای کتابخوان و مردمی اهل فرهنگ داشته باشیم متولیان هم در ادامه آن جامعه فهیم کار آسان‌تری خواهند داشت به بیان دیگر با ترویج و نشر کتابخوانی می‌توانیم ذهن بسیاری از افراد پرسشگر را به این سمت هدایت کنیم که این امر نهایتا گسترش و توسعه کشور را به همراه خواهد داشت.
 
 
وی کتابخوانی را راهی برای دستیابی به دانش، قدرت و هنر دانست و با اشاره به اینکه باید توانایی‌های خود را بالاتر ببریم خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر یک توجه ویژه‌ای به ارتقاء محسوس فرهنگ کتابخوانی در استان گیلان شکل گرفته است که همه این دستاوردها را مدیون تلاش‌های کتابداران سراسر استان و نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان هستیم.
 
 
به گزارش خبرگزاری شبستان، پخش کلیپ، نماهنگ، خاطره‌گویی هنرمندان برجسته گیلان، تقدیر از کتابخانه‌های عمومی برگزیده شهرستان‌ها، تقدیر از مسئولان برگزیده هفته کتاب و کتابخوانی، تقدیر از مسئولان استانی فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی، خیران فعال و نظایر این از جمله بخش‌های متنوع این مراسم فرهنگی بود.
 
 
کد خبر 1118616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha