یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در آبادان برگزار شد

همزمان با سراسر کشور آئین یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با انتشار تفریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب تنها گریه کن در آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، آئین یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از کتاب (تنها گریه کن) با انتشار تفریظ حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای بر این اثر، امروز (یکشنبه ۳۰ آبان) با حضور مدیرعامل و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، خانواده های شهدا، جمعی از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس و برخی از مدیران شهرستان در سینما مهر آبادان رونمایی شد.

 

کتاب «تنها گریه کن» به قلم  اکرم اسلامی در انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده و برگرفته از خاطرات و شرح زندگی اشرف سادات منتظری، مادر شهید والامقام محمد معماریان است.

 

این کتاب، مادری را روایت می کند که نماد یک قهرمان کامل است که نه تنها در انقلاب تلاش‌های چشم گیری داشت و کوشش کرده فرهنگ اسلامی، برای همه جاودان بماند و خوش درخشید بلکه پس از انقلاب نیز در دوران دفاع مقدس زمانی که نیاز جامعه را به جهاد دید خود را پشت سنگرها قرار داد، همسرشان را راهی جبهه کند و پس از آن نیز فرزندشان را برای دفاع از کیان، ناموس و این مرز و بوم به مقابله با دشمن بعثی فرستاد و پس از جنگ هم شجاعت، جهاد و مقاومت را منصه ظهور گذاشت.

 

این اثر کوشیده تصویری کوتاه و مختصر از یک عمر زندگی و ولایت پذیری و فرمانبرداری زنی را نمایش دهد که در تاریخ انقلاب رشد کرد و اثرگذار شد.

 

اشرف سادات منتظری نمونه یک بانویی است که پای در مسیر منور اهل بیت (ع) گذاشت و کوشید این مسیر برای همه زنده بماند و حال الگویی مناسب برای دختران و بانوان سرزمین ماست.

 

همچنین در این آئین از کتاب شعر غمستان خزاعی نوشته مهدی خزاعل در ۸۰ صفحه و دو بخش فارسی و عربی رونمایی شد. فضای حاکم بر این کتاب فضای آئینی و مذهبی است.

 

در یازدهمین آئین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت دو کتاب به قلم فاطمه پوراکرمی به نمایش گذاشته شد که یکی «خاطرات جنوب» در ۷۵ صفحه که خاطرات دوران قبل و بعد از دفاع مقدس را بیان می کند و نویسنده خاطره‌ای از پدر خود را نیز در این کتاب نوشته است و اثر دیگر «چگونه و چرا کتاب بخوانیم» در ۱۰۰ صفحه است که به نحوه کتاب خواندن در دوران بارداری زنان و تاثیر آن بر جنین اشاره دارد و آن را با توجه به همایش‌های تربیتی خود و تجربه‌های عملی اش بر روی کاغذ آورده است.

 

«قدرت الله طمیمیان» در این آئین از تقویت رویکرد توجه ویژه و خاص به حوزه دفاع مقدس و ادبیات آن توسط منطقه آزاد اروند خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در این حوزه به صورت خاص فعالیت داشتیم و از این پس نیز این رویکرد تقویت خواهد شد.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تقویت روحیه ایثار و مقاومت را یکی از مهمترین راه‌ های ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه دانست و افزود: برای این کار باید اخلاق و منش شهدا در زندگی فردی و اجتماعی نهادینه شود.

 

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس منصه ظهور و صحنه جاویدان ایثار و فداکاری شهدا بود تا خون آنها انقلاب اسلامی را حفظ کند ادامه داد: عزت و سربلندی نظام اسلامی به برکت خون مطهر شهدا است و همه مسئولان و مردم به دعای خیر خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیازمند هستند و تکریم آنان، ارزش گذاری به جامعه و حکومت است.

 

طمیمیان مادران شهدا را الگویی راستین برای زنان و دختران امروز عنوان کرد و یاد آور شد: مادران شهدا پاک و خالصانه فرزندان خود را در راه اسلام تقدیم انقلاب کردند.

 

کد خبر 1118666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha