معرفی کتاب‌های خوب و مطابق نیاز جامعه  مورد توجه باشد/لزوم حفظ و نشر دستاوردهای دفاع مقدس در قالب کتاب

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه تشویق به کتابخوانی باید از دل خانواده ها نسبت به بچه ها انجام بگیرد و بچه ها عادت به کتابخوانی پیدا کنند، گفت:معرفی کتاب‌های خوب و مطابق نیاز جامعه مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۳۰آبان) در آئین رونمایی از تقریظ رهبری برکتاب تنها گریه کن وکتب دفاع مقدس به همراه تجلیل از خانواده معظم شهدا، نویسندگان و ناشران حوزه دفاع مقدس و برگزیدگان مسابقات کتابخوانی که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع اهل بیت(ع) ساری برگزارشد،بر لزوم تقویت و احیای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تأکید  و اظهار کرد: ‏متاسفانه امروزه نقش و جایگاه کتاب در بین خانوار کمرنگ شده، لازم است معرفی کتاب‌های خوب و مطابق نیاز جامعه، مورد توجه باشد.‏

 

 

نماینده ولی فقیه درمازندران به تقسیم بندی کتاب ها اشاره کرد و افزود: بعضی از کتاب ها، کتاب هایی هستند که هیچ شک و شبهه ای در آن نیست تماما مفید و هدایت کننده و هدایت گر هستند انسان ها را به هدف زندگی شان می رسانند آئین تعلیم و تربیت این کتاب ها بهترین است نسخه این کتاب ها، همانند قرآن کریم شفا بخش است .

 

 

وی ادامه داد: بعضی از کتاب ها نیز ضاله و گمراه کننده، تحریف شده هستند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه کتاب های مفید باید به جامعه معرفی شود، گفت: مشوق هایی برای کتابخوانی درنظر بگیریم.

 

 

وی بیان کرد: امروز فضای مجازی دسترسی به کتاب ها و منابع مختلف را آسان تر کرده و تاحدودی توجه به کتابخانه ها کم شده است. باید بدانیم کتاب و کتابخانه جایگاه خاص خودش را دارد و بسیار سرمایه بزرگی است بهترین محتوا برای اوقات فراغت کتاب و کتابخوانی است.

 

 

امام جمعه ساری با بیان اینکه تشویق به کتابخوانی باید از دل خانواده ها نسبت به بچه ها انجام بگیرد و بچه ها عادت به کتابخوانی پیدا کنند، گفت: برنامه های ترویج کتاب و کتابخوانی با محوریت خانواده ها، مدارس، مساجد و کانون های فرهنگی هنری انجام شود.

 

 

وی بیان کرد: کتاب ها متناسب با ذائقه گروه های مختلف سنی باید در کتابخانه ها وجود داشته باشد. اجرای طرح های کتابخوانی همانند توزیع و امانت دادن حضوری کتاب در منازل مردم از جمله طرح های موفق در محلات است.

 

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به تقریظ رهبری برکتاب های حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کتاب حوزه ایثار و شهادت، کتاب خاطرات رزمندگان و شهدا دفاع مقدس، خاطرات مدافعین حرم ، کتاب های مرتبط با اهئمه اطهار(علیهم السلام) و...به نسل جدید معرفی شود.

 

 

وی با بیان اینکه نهضت ترجمه در دهه های اخیر به وجود آمده و متاسفانه کتاب های گمراه کننده را وارد بازار نشر کردند، افزود: در معرفی کتاب به نسل جدید دقت لازم صورت بگیرد. لازم است آثار و دستاورهای دفاع مقدس در قالب کتاب تدوین و نشر داده شود.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: در قیام عاشورا و حادثه کربلا هر کدام از معصومین(علیهم السلام) و لشکریان سپاه امام حسین(ع) نقش خود را ایفا کردند امروز ما نیز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از کتاب نقش آفرین باشیم و سهم خود را به درستی ادا کنیم. اگر هر فرد و نهادی نقش خود را به درستی بشناسد و ایفا کند قطعا موفقیت هایی حاصل می شود.

 

 

کد خبر 1118684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha