بخش ناشنوایان کتابخانه دکتر حصیبی شهر اراک افتتاح شد

اولین بخش ویژه ناشنوایان در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در کتابخانه عمومی دکتر حصیبی شهر اراک افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سکینه خاتون مهدیان پور» در این مراسم ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: امروز ایجاد فضاهای ویژه گروه‌های خاص به ویژه اعضای ناشنوا یک ضرورت است.

 

سرپرست کتابخانه های عمومی استان مرکزی با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد در راستای عدالت اجتماعی در سایر کتابخانه‌ها نیز برای این گروه‌های کتابخوان راه‌اندازی شود، افزود: تعداد ۲۹ بخش ناشنوایان در کشور تجهیز شده و فقط ۱۰ بخش بطور رسمی افتتاح شده و در حال فعالیت است.

 

وی ادامه داد: بخش ناشنوایان باغچه‌بان، یازدهمین بخش در کشور و اولین بخش در استان مرکزی است.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه تعداد منابع منتشر شده ویژه ناشنوایان بسیار محدود است، گفت: با تلاش فراوان تعداد ۵۶ عنوان و ۷۲ نسخه کتاب برای این بخش تهیه شده  است.

 

مهدویان پور اضافه کرد: تعداد ۲۱ نسخه منابع چند رسانه‌ای زندگی مفاخر نیز به همت نهاد برای ناشنوایان مناسب‌سازی شده برای این بخش تهیه شده است.

فعالیت های بخش ناشنوایان کتابدار محور است

 

سرپرست کتابخانه های عمومی استان مرکزی  در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های بخش ناشنوایان بیشتر کتابدار محور است، اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های قصه‌گویی، داستان نویسی، نقاشی و برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف و مورد نیاز اعضا ناشنوا از جمله مواردی است که در این بخش به اجرا درخواهد آمد.

 

وی با اشاره به اینکه خدمات در این بخش با هدف رفع نیازهای اطلاعاتی، گسترش فرهنگ مطالعه، ارتقای سطح علم و دانش جامعه، اطلاع‌رسانی، آموزش و غنی‌سازی اوقات فراغت این گروه انجام می‌شود، ادامه داد: خدمات مذکور با توجه به اصل حق دسترسی به اطلاعات برای عموم افراد جامعه فارغ از ویژگی‌های سن، نژاد، جنسیت، مذهب، ملیت، زبان، موقعیت اجتماعی در کنار سایر گروه‌های خاص جامعه است تا بر اساس آن، زمینه دستیابی به موقعیت‌های یکسان آموزشی، شغلی و اجتماعی برای ناشنوایان و کم‌شنوایان در جامعه فراهم آید.

کد خبر 1118726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha