کاهش آسیب های اجتماعی با  بهره گیری از ظرفیت  بسیج

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: تلاش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در کشور نیازمند بهره گیری حداکثری از ظرفیت عظیم بسیج است.

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج و تبریک این ایام به همه بسیجیان و آحاد ملت ایران اظهار داشت: یکی از ویژگی های بسیار مهم و ممتاز شجره طیبه بسیج آن است که نهادی انقلابی از بطن مردم و برای مردم است که به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب،پاره تن مردم به شمار می رود.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) افزود: در طول بیش از چهل و دو سال گذشته نیز در هر عرصه و صحنه‌ای که انقلاب و نظام اسلامی مورد تهدید قرار گرفته و بر این اساس، کشور نیازمند کمک و تعامل بوده، بسیج و بسیجی با دغدغه مندی و احساس مسئولیت بالا در میدان عمل حضور یافته و به خدمت رسانی پرداخته است.

 


وی همچنین گفت: در یکی دو سال اخیر و مشخصاً در دوران پس از شیوع کرونا، دوست و دشمن، خدمات و دستاوردهای بسیج در عرصه های گوناگون خدمت رسانی به مردم و تلاش برای حل مشکلات و رفع گرفتاری های عمده کشور را ستوده اند و این در حالی است که هنوز بخش قابل توجهی از ظرفیت عظیم بسیج در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار نگرفته است.

 


این مدرس دانشگاه با تأکید بر این که در وضعیت کنونی یکی از معضلات جدی کشور ناظر به بحث آسیب های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چند سال پیش در یکی از بیانات خویش، با تأکید بر این که وجود آسیب‌های اجتماعی زیبنده کشوری که آرمان ساخت تمدن نوین اسلامی را دارد، نیست، تصریح کردند: "گرچه در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کشور کارهایی شده است اما یقیناً کافی نیست. برای حل آن، باید کار شبانه‌روزی کرد."

 


وی بیان داشت: با توجه به دامنه گسترده آسیب های اجتماعی و ضعف نسبی دستگاه های دولتی در این رابطه لازم است که از ظرفیت تشکل ها و نهادهای مردمی و انقلابی به خصوص بسیج با آن عقبه و تاریخچه ی درخشان در امر خدمت رسانی و گره گشایی از مشکلات کشور به درستی استفاده شود.


 

کد خبر 1118770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha