چهارمحال و بختیاری، استان ویژه شایسته تقدیر در جشنواره ملی کتاب بچه های مسجد شد

مظاهری گفت: استان چهارمحال و بختیاری به عنوان استان ویژه شایسته تقدیر در اولین جشنواره ملی کتاب بچه های مسجد در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: آیین اختتامیه جشنواره کتاب بچه های مسجد (فهما) روز یکشنبه ۳۰ آبان‌ ماه با حضور مسئولین ارشد کشوری در تهران برگزار شد که استان چهارمحال و بختیاری در این آیین به عنوان استان ویژه شایسته تقدیر در اولین جشنواره ملی کتاب بچه های مسجد سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این آیین خیرالنساء امانی مقام نخست کتابداری و آسیه ارزانی نافچی، عنوان کارشناس مسئول شایسته تقدیر را از آن خود کردند.

وی ابراز کرد: امروز نیز شاهد درخشش جوانان و نوجوانان این استان در جشنواره ها و مسابقات مختلف ملی و بین المللی هستیم که بسیاری از آنان پرورش یافته مساجد و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند و از این مکتب درس عشق، ایمان، اخلاق، فرهنگ و معنویت را آموخته اند.

 

بر اساس این گزارش در ادامه «خیرالنساء امانی» با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی امری ضروری است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: ما در کانون فرهنگی فعالیت های گسترده ای در راستای آشنایی و دوستی هر چه بیشتر اعضا با کتاب و فرهنگ مطالعه برگزار می کنیم.

 

مسئول کتابخانه مسجد امام حسين (ع) شهر بن در خصوص اینکه چگونه کتابخانه مساجد و کانون باعث جذب و ترویج فرهنگ کتابخوانی می شوند، بیان کرد: با بهره گیری از شیوه های نو و بدیع می توانیم باعث جذب نوجوان و جوان به مسجد از طریق کتابخانه باشیم.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر در حدود هزار جلد کتاب در کتابخانه مسجد امام حسين (ع) شهر بن وجود دارد که روزهای شنبه تا چهارشنبه اعضای کانون و نمازگزاران می توانند این کتاب ها را به امانت برده و یا در مسجد به خواندن کتاب بپردازند.

 

خاطر نشان می شود: در آیین اختتامیه جشنواره کتاب بچه های مسجد(فهما) «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سید «محمدحسن ابوترابی» امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «قادر آشنا» مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی رمضانی» مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد فهما، «اسماعیل آذر» رئیس هیئت داوران جشنواره حضور داشتند.

 

کد خبر 1118918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha