حمایت از کتابخانه‌های مساجد به تحقق تمدن نوین اسلامی کمک می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی گفت: خیرین می‌توانند نقش مهمی در حوزه کتابخانه های مساجد داشته باشند ولی موضوع اعتبارات در توسعه این کتابخانه‌ها بسیار مهم است. برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید از کتابخانه‌های مساجد به طرق مختلف حمایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به برگزاری مطلوب نخستین جشنواره ملی کتاب بچه های مسجد، اظهار کرد: این جشنواره در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر بوده است.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور «فهما» افزود: بخش ها و عرصه های دیگری باید به جشنواره کتاب بچه های مسجد اضافه شود. باید بحث روستا و عشایر را به صورت متمایز ببنیم. بحث کودک را نیز باید به صورت ویژه و متمایز در نظر گرفت.

 

وی اضافه کرد: روش های بدیع و خلاقانه به منظور انس بیشتر با کتاب باید در بخش های جشنواره کتاب بچه های مسجد افزوده شود. ما در افق 1414 ارتباط با مساجد جهان اسلام را در ستاد فهما دیده ایم و یکی از بهترین روش ها در این زمینه، بحث کتابخانه های مساجد است. این کتابخانه ها می توانند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی در پایان خاطرنشان کرد: باوجود اینکه خیرین می توانند نقش مهمی در حوزه کتابخانه های مساجد داشته باشند ولی موضوع اعتبارات بسیار مهم است. حاکمیت و حکمرانی اسلامی برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید از کتابخانه های مساجد به طرق مختلف حمایت کند که رسمیت بخشی به کتابخانه های مساجد و درنظر گرفتن اعتبارات جدید و رسمیت بخشیدن و تقویت کتابداران مسجدی از جمله روش های این حمایت است.

 

کد خبر 1118988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha