سرانه مطالعه، یکی از شاخصه های توسعه یافتگی جوامع محسوب می شود

حجت الاسلام جعفری گفت: در مکتب نورانی اسلام که مفتخریم مسلمان هستیم، توصیه های بسیاری از ائمه معصومین وارد شده که مسلمانان اهل مطالعه و تحقیق باشند و معارف را از منابع معتبر دریافت کنند.

مدیر حوزه های علمیه استان زنجان و پدید آورنده کتاب«پاسخ به شبهات غیبت امام دوازدهم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان در خصوص ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب اظهار کرد: یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در جوامع سرانه مطالعه و کتابخوانی است.

 

حجت الاسلام جواد جعفری با اشاره به اینکه در جهان معاصر توسعه جوامع به میزان مطالعه آن جامعه بازمی گردد، گفت: در دین مبین اسلام نیز بر ضرورت سوادآموزی و فراگرفتن علوم مختلف تاکید شده است.

 

وی افزود: در مکتب نورانی اسلام که مفتخریم مسلمان هستیم، توصیه های بسیاری از ائمه معصومین وارد شده که مسلمانان اهل مطالعه و تحقیق باشند و معارف را از منابع معتبر دریافت کنند.

 

مدیر حوزه علمیه استان زنجان ضمن تاکید بر ترویج کتابخوانی در جامعه گفت: بنده تمام عزیزان را به مطالعه و کتابخوانی دعوت می کنم و لازم است تا این فرهنگ را در بین دوستان و خانواده خود ترویج دهیم و فرزندان را با فرهنگ کتاب خوانی آشنا کنیم.

 

پدید آورنده کتاب«پاسخ به شبهات غیبت امام دوازدهم» در خصوص این کتاب گفت: یکی از اعتقادات ویژه شیعیان، اعتقاد به واحد بودن امام زمان است؛ هراندازه اعتقاد به مهدویت و اینکه کسی در آخر الزمان قیام خواهد کرد میان مسلمانان پذیرفته است و تمام مسلمانان مهدویت دارند اعتقاد به غایب بودن ایشان و اینکه بین ما زندگی می کنند و ما ایشان را می بینیم و نمی شناسیم از اعتقادات ویژه شیعه است.

 

به گفته وی، سایر ادیان، شبهات بسیاری را در ذهن خود دارند سوالات زیادی را به صورت شبه، علیه شیعه مطرح می کنند.

 

حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: به همین دلیل غیبت امام زمان و اعتقاد به آن یکی از عقایدی است که دچار شبه شده است، از اینرو تصمیم گرفتم کتابی با عنوان «پاسخ به شبهات غیبت امام دوازدهم» بنویسم.

 

مدیر حوزه های علمیه استان زنجان خاطرنشان کرد: در این کتاب تلاش شده است تا به شبهاتی که در رابطه با امام زمان(عج) مطرح است، پاسخ های کوتاهی داده شود که خیلی هم وقت گیر نباشد.

 

وی افزود: در مجموع 80 شبه در این کتاب و به آن پاسخ داده شده است که این شبهات مربوط به غیبت امام زمان، مفهوم غیبت و اینکه غیبت ایشان با فقه اسلامی چگونه سازگار است، کیفیت، زمان و مکان غیبت است.

 

کد خبر 1119010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha