۵۸۰۰ رویداد کتابخانه ای با محوریت کتاب در دوران کرونا برگزار شده است

حجت الاسلام سبزیان گفت: در دوران کرونا اداره کل کتابخانه ها در حوزه کتابخوانی پیشرو بوده است به گونه ای که ۵۸۰۰ رویداد کتابخانه ای با محوریت کتاب در ۲۲۲ کتابخانه عمومی استان رقم خورد و این یک اتاق بی نظیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «علی اکبرسبزیان» امروز دوشنبه (1 آذر) در مراسم بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در محل مجتمع فرهنگی اداری آفتاب ولایت برگزار شد؛ بیان کرد: هفته کتاب نه فقط برای دور همی ها و گعده های کتاب است بلکه سال نو و تحویل سال فرهنگی برای اهالی کتابخانه های عمومی و اهالی حوزه کتاب است.


 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: معمولا در لحظه تحویل سال دو اتفاق رخ می دهد ابتدا انسان عملکرد یک سال گذشته را بررسی می کند و دوم راه پیش روی خود را ترسیم می کند و می نویسد در سال نو چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در منظومه فکری خود نسبت به حوزه کتاب یک دیدگاه برجسته دارند و آن هم رسیدن به ایران کتابخوان است و ما برای رسیدن به ایران کتابخوان از خانواده کتابخوان شروع کردیم. در خراسان رضوی اگر اتفاقاتی به همت همکاران رخ می دهد با این رویکرد است که خانواده ایرانی باید خانواده کتاب خوان باشد و خانواده طراز گام دوم انقلاب خانواده کتابخوان است.
 

حجت الاسلام سبزیان با بیان اینکه اداره کل کتابخانه ها سه محور را بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب دنبال می کند؛ افزود: در محور اول آگاهی بخشی، دانش افزایی و مهارت افزایی را دنبال می کند، در بیانیه گام دوم انقلاب حضرت آقا فرمودند ایران باید قدرتمند شود و راه قدرتمند شدن دانایی است؛ محور دوم امیدبخشی و رضایت مندی عموم خصوصا مناطق حاشیه ای و  روستایی و محروم است و محور سوم خلق و ارتقا سرمایه اجتماعی است، ما معتقدیم هرکجا رویداد کتابی بود سرمایه اجتماعی خلق می شود و ارتقا پیدا می کند .

 

وی بیان کرد: در دوران کرونا اداره کل کتابخانه ها در حوزه کتابخوانی پیشرو بوده است به گونه ای که ۵۸۰۰ رویداد کتابخانه ای با محوریت کتاب در 222 کتابخانه عمومی استان رقم خورد و این یک اتاق بی نظیر است و نشان می دهد مردم استان ما در دوران کرونا کتابخوان تر شده اند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس عهدی که در هفته کتاب امسال به واسطه ورود به قرن جدید بستیم، ۱۴ هزار رویداد عمرانی (ساخت کتابخانه و توسعه بنا)، فرهنگی (اتفاقات و رویدادهای کتاب محور) و ترویجی (با نگاه کتابی) در استان خلق می کنیم که فقط در هفته کتاب 1400 رویداد خلق کردیم.

 

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که کتاب وارد زندگی مردم شود چون آقا فرمودند اسلام پرچمدار کتابخوانی است و کتاب باید وارد زندگی مردم شود؛ افزود: همه تلاش ما در این راستا است که ما با اقدامات خود یک گام به ظهور امام زمان (عج) نزدیک شویم.

 

حجت الاسلام سبزیان گفت: چهارشنبه های امام رضایی را به چهارشنبه های کتابخوان تغییر دادیم و با نهضت کتابخانه سیار به زودی مردم استان با کتابخانه های سیار بیشتری مواجه خواهند شد.  

 

وی تصریح کرد: ما تنها استان در کشور هستیم که مجمع خیرین کتابخانه ساز و توسعه کتابخوانی را در استان ثبت کردیم و به عنوان تشکل ثبت شده در حال فعالیت هستند و امسال بعد از هفته کتاب توسعه دفاتر شهرستانی آنها را خواهیم داشت.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در پایان از کتابداران، اهالی رسانه، خیرین خراسان رضوی و مسئولین استانی تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 1119047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha