طرح «هم‌سایگی ایمن» خسارات ناشی از بحران را کاهش می‌دهد

اکبریان گفت: طرح «هم‌سایگی ایمن» آموزش‌های لازم برای مواجه با هر نوع بحران را در راستای کاهش خسارات جانی و مالی به شهروندان ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سعید اکبریان» در آئین افتتاحیه طرح  «هم‌سایگی ایمن» اظهار کرد: امروز مردم به صورت اجتماعي در مجتمع‌های مسکونی ساکن هستند و نیازها و ظرفیت‌هاي آن‌ها نيز با گذشته متفاوت شده است.


شهردار منطقه 10 مشهد مقدس با بیان اینکه در همين راستا ما در شهرداري بر چند مسئله اصلي مانند ايمني، سلامت و فرهنگ شهروندي تمرکز کرده‌ايم؛ گفت: طرح «هم‌سایگی ایمن» به شهروندان در همه رده‌هاي سني کمک مي‌کند تا در مواجه با بحران‌هايي مانند زلزله و آتش‌سوزي، خسارات جاني و مالي حداقلي داشته باشند.


وی بيان کرد: شرط لازم براي موفقيت در اين طرح اين است که مديران مجتمع آموزش‌هاي لازم و شيوه استفاده از تجهيزات را بياموزند و آن را به ساکنان منتقل کرده و از طرفی با تجهيز آپارتمان‌ها، واحد‌هاي مسکوني ايمني را ايجاد کنند.


اکبریان افزود: ما نيز در شهرداري آمادگي داريم تا حمايت‌هاي لازم در حوزه شهرسازي و خدماتي را براي شهروندان و مجتمع‌ها داشته باشيم.


شهردار منطقه 10 مشهد مقدس همچنین درباره مجتمع مسکوني «آفتاب» که به عنوان پايلوت طرح «هم‌سایگی ایمن» انتخاب شده است، گفت: اين مجتمع به جهت امکانات و فضاي پرشوري که دارد نه تنها در حوزه ايمني بلکه در ساير حوزه‌هاي فرهنگي هم مي‌تواند به عنوان پايلوت قرار گيرد.

 

کد خبر 1119075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha