تنها هنر عامل همگرایی بشریت است

عابدین خرم با بیان اینکه غیر از هنر هیچ عاملی نمی‌تواند انسان‌ها را دورهم جمع کند، گفت: باید هنر حقیقت‌خواه هم در جنبه ادراکی و هم جنبه تبیینی را بیشتر و بهتر معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «عابدین خرّم» در نشست صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر استان که در سالن جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: نقش هنر و هنرمند در عرصه تبیین حقایق و زیبایی‌های جامعه بشری بی بدیل است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه غیر از هنر هیچ عاملی نمی‌تواند انسان‌ها را دورهم جمع کند، خاطرنشان کرد: باید هنر حقیقت‌خواه هم در جنبه ادراکی و هم جنبه تبیینی را بیشتر و بهتر معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه هنرمند برای تصویرسازی یک واقعیت، زحمت فراوانی می‌کشد، افزود: فضیلت هنرمند بسیار بالاتر از تکریم‌های انسانی است و هنرمند نباید هنر و جایگاه خود را با توجهات پیرامونی مقایسه کند.

خرم با اشاره به دو سفر اخیز وزیر فرهگ و ارشاد اسلامی به استان آذربایجا شرقی گفت: وزیر ارشاد نگاه تمرکززدایی و توجه به ظرفیت‌ استان‌ها دارد، طراحی نقشه راه فرهنگ و هنر یکی از اولویت‌های استان محسوب می شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که هنر و هنرمند باید از انزوا خارج شوند؛ افزود: در استان بستر مناسب، افراد متخصص و اندیشمندان و طراحان برجسته‌ای را داریم؛ نقشه جامع در صورت تحقق، هم اولویت‌ها را مشخص می‌کند و هم وظایف دستگاه‌ها را تعیین می‌کند.

کد خبر 1119099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha