دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان اردبیل برگزار می‌شود

بحرالعلومی گفت: دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان اردبیل با هدف معرفی محصولات فرهنگی خاص استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» امروز (1 آذرماه) در آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان اردبیل گفت: محصولات فرهنگی هر ملت جلوه های از فرهنگ برآمده از آن منطقه است و این کالاها همیشه تاثیر فوق العاده در معرفی فرهنگ ها دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: البته در برهه حاضر کالاهای فرهنگی یک موضوع پیچیده و مرکب هست که با استفاده تکنولوژی ها و فناوری ها تعاریف خاص کالاهای فرهنگی را تغییر داده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: عرضه محصولات و کالاهای فرهنگی بسیار حساس و پیچیده است و با توجه به اینکه این جبهه مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته است باید در عرضه این محصولات فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

 

بحرالعلومی تاکید کرد: دشمنان همیشه در حال القائات فرهنگی برای ضربه زدن به فرهنگ ها و تمدن های کهن هستد که باید با معرفی المان های بومی و محلی در برابر این تهاجم ایستادگی و مقابله کرد.

 

وی اعلام داشت: دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان اردبیل با هدف معرفی محصولات فرهنگی خاص استان اردبیل برگزار می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: این جشنواره امسال با 3 زمینه «گلین بالا»، «محصولات صنایع دستی» و «عروسک تکم» برگزار می شود که شرکت کنندگان می توانند تا پایان آذر ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

بحرالعلومی اضافه کرد: امسال جوایز ارزنده ای برای برندگان و حمایت از کالاهای فرهنگی برای تولید انبوه پیش بینی شده است که امیدواریم استقبال خوبی همچون دوره قبل صورت گیرد.

 

در پایان این مراسم پوستر دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان اردبیل با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر کل امور روستایی استانداری اردبیل و مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل و سایر کارشناسان فرهنگی دستگاه های اجرایی استان رونمایی شد.

کد خبر 1119101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha