رهبری بر تشکیل شورای عالی کتاب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید داشته اند

ترقی گفت: رهبر معظم انقلاب وضع موجود کتاب و کتابخوانی در کشور را در شان جمهوری اسلامی ندانسته و برای ترویج فرهنگ کتابخوانی پیشنهاد تخصیص یارانه برای کتاب ، تشکیل شورای عالی کتاب و تاسیس فروشگاههای زنجیره ای کتاب ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمیدرضا ترقی» امروز دوشنبه (1 آذر) در مراسم بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در محل مجتمع فرهنگی اداری آفتاب ولایت برگزار شد؛ ضمن تبریک هفته بسیج و کتاب؛ گفت: از تلاش و همت کتابخانه های عمومی خراسان رضوی که در جهت گسترش کتابخوانی گام های موثری برداشتند، تشکر و قدردانی می کنم.

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: یکی از کارهای مستمر که در ربع قرن اخیر داشتم شرح نوشتن بر تمام سخنان رهبر معظم انقلاب بوده است و اگر بخواهم موضوع کتاب را از نگاه ایشان بیان می کنم، موضوع کتاب را در سه محور مهم مورد توجه قرار دادند.

 

وی گفت: محور اول کتب و نقش آن در تمدن کشور است، ایشان این نگاه و نقش کتاب در جامعه را به عنوان مسئله اصلی کشور تلقی می کنند و رهبری که با خواندن کتاب به خواب می روند و کتابخوانی را جزو وظایف اصلی فرزندان خود می بینند به عنوان بهترین الگو برای جامعه هستند.

 

ترقی بیان کرد: محور دوم رهبر معظم انقلاب در موضوع کتاب به تولید کتاب اشاره کردند، ما در تولید کتاب، کتاب خوب و بد داریم اگر بخواهیم کتاب خوب را ترویج کنیم لازمه آن ممیزی کتاب در مقاطع مربوطه است، نکته دیگر در تولید کتاب  زیبایی آن در صحفه بندی، جلد و .. است که جاذبه لازم را برای جلب خواننده داشته باشد؛ همچنین در سیستم توزیع انتشار کتاب ضعف زیادی وجود دارد و ایشان پیشنهاد تاسیس فروشگاههای زنجیره ای کتاب داشتند.

 

وی با اشاره به محور سوم گفت: فرهنگ کتابخوانی است که در برخی کشورهای غربی جا افتاده است و توصیه ایشان نهضت کتابخوانی و توسعه فضای کتابخوانی در کشور، ایجاد رادیو کتاب و انس گرفتن با کتاب است؛ همچنین رهبر معظم انقلاب از وضع موجود کتاب و کتابخوانی در کشور گله کرده اند و آن را در شان جمهوری اسلامی ندانسته اند و چند راهکار برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ارائه کردند.

 
 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: ایشان پیشنهاد تخصیص یارانه برای کتاب ، تشکیل شورای عالی کتاب، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی توسط رسانه ها تا کتاب در سبد کالای زندگی مردم قرار گیرد.
 

کد خبر 1119152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha