اجرای موفق طرح زمستانه پلیس در گرو هماهنگی همه دستگاه‌ است

مخلص الائمه گفت: اجرای موفق طرح زمستانه پلیس در گرو همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» امروز (1 آذر) در آیین آغاز به کار طرح ترافیکی زمستانی پلیس استان مرکزی در اراک، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و همچنین تقدیر از خدمات پلیس گفت: بسیج نیروی مردمی و متعلق به همه ارگان ها، نهادها و سازمان ها است و گرامیداشت هفته بسیج وظیفه همگانی است.

 

استاندار استان مرکزی  در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای طرح ترافیکی زمستانه بیان کرد: بحث راه و حمل و نقل و ترافیک از حوزه‌های زیرساختی پیشرفته هرکشور توسعه یافته ای است که دولت‌ها نیز به آن توجه دارند و تلاش در این مسیر امری ضروری و سبب پیشرفت و تعالی هر کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در مرکز کشور و کریدور شمال و جنوب و غرب و شرق کشور قرار دارد، بیان کرد: این استان به همین دلیل از ویژگی منحصر به فردی برخوردار است که باید توجه ویژه ای به امنیت حمل و نقل جاده‌ای این استان شود.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش همدلی و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی و همچنین همکاری مردم را راهی برای اجرای موفق طرح زمستانه پلیس دانست و ادامه داد: انتظار است مردم برای سلامت و امنیت خود بیش از پیش تلاش کنند و سطح ایمنی تردد خودو دیگران را افزایش دهند.

 

تسهیل در روانسازی عبور و مرور از اهداف طرح زمستانه پلیس

سردار «حسن مفخمی شهرستانی» نیز در این مراسم با اشاره به اینکه طرح زمستانه پلیس استان مرکزی از امروز دوشنبه (1 آذر ماه) آغاز و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد، گفت: این طرح بسته به شرایط جوی تا پایان سال دنبال می‌شود.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح، تسهیل در روانسازی عبور و مرور، کنترل ایمنی معابر درون و برون شهری، مدیریت ترافیک در زمان وقوع بحران و جلوگیری از انسداد جاده‌ای و معابر است، گفت:امید است در راستای اجرای این طرح شاهد همدلی و همراهی هر چه بیشتر مردم با پلیس باشیم.

 

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح روزانه حداقل ۹۰ تیم گشتی پلیس در جاده‌ها و معابر استان مستقر می‌شوند، ادامه داد: ۲ گردنه برفگیر قاقان و زالیان در این استان برای حضور ۲۴ ساعته ماموران پلیس هدفگذاری شده است.

 

این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح، روزانه ۵۴ تیم راهداری با ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات در ۳۶ راهدارخانه، هلال احمر ۱۸ تیم با ۱۵۰ امدادرسان در ۱۳ پایگاه جاده‌ای و ۲۲ تیم اورژانس جاده‌ای در ۲۲ پایگاه جاده‌ای و ۱۸ پایگاه شهری حضور دارند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۹ نفر در شهرهای استان مرکزی و ۳۱۳ نفر در جاده‌ها جان خود را از دست دادند، گفت: یک‌ هزار و ۴۵۱ نفر در درون شهرها بر اثر وقوع حوادث رانندگی مصدوم شدند.

کد خبر 1119158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha