نیازمند حاکم شدن اخلاق در رفتارهای اجتماعی هستیم

حجت الاسلام منصوریان گفت: آنچه که امروزه به آن نیازمندیم بحث حاکم شدن اخلاق در رفتارهای اجتماعی مانند آپارتمان نشینی و همسایه‌داری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «حسن منصوریان»  درباره مبحث رعایت اخلاق اجتماعی در طرح  «هم‌سایگی ایمن» اظهار کرد: برای زندگی با نشاط و آرام در کلانشهرها مولفه‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از آن‌ها بحث هم‌‌زيستي مسالمت آميز و همسايه‌داري با معيار اخلاق است. 

 

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد  گفت: در اين رابطه اگر قانون، حاکم بر رفتارهاي اجتماعي باشد، به دليل دارا بودن ابعاد بازدارنده‌ نمي‌تواند گستره‌اي کامل بر رفتارهاي انساني داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه اگر اخلاق روح حاکم بر رفتار باشد، چنان گستره‌اي دارد که همه شئونات را در برخواهد گرفت و ديگر نيازي به مرجع رسيدگي نخواهد بود؛ افزود: با حاکم شدن اخلاق در رفتارهای اجتماعی همراه با معنویت، شاهد زندگی مسالمت آمیز و آرامش مردم در جامعه خواهیم بود.

 

حجت الاسلام منصوریان در خصوص طرح «هم‌سایگی ایمن» که به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در حال اجرا است، بیان کرد: در این طرح شهروندان علاوه بر آموزش راهکار‌های مواجه با خطرات در محل زندگی خود، مسائل همسایه‌داری و اخلاق اجتماعی را فرا خواهند گرفت.

کد خبر 1119159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha