خرد شدن زمین های کشاورزی گلستان/ طرح یکپارچه سازی اجرا می شود

مهاجر گفت: طرح یکپارچه سازی قطعات کشاورزی گلستان در دستور کار است و باید این قطعات به اندازه اقتصادی برسد تا بتوانیم از تکنولوژی در آنها استفاده کرده و هزینه ها را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» صبح امروز (سه شنبه ۲ آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۶۵۰ هکتار اراضی کشاورزی در گلستان وجود دارد که سالانه بیش از پنج میلیون تن محصول از آنها برداشت می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: از نظر کیفی مقام اول را در سطح کشور داشته و از لحاظ تولید در رتبه ۶ و هفتم هستیم.

 

وی بیان کرد: ۱۲ درصد مواد مورد نیاز کشور در گلستان تولید می‌شود و استان نقش اساسی در امنیت غذایی جامعه ایفا می کند و باید آن را حفظ کنیم.

 

مهاجر اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت باید به مسئله امنیت غذایی توجه کرد و نباید زمین‌ها خرد شده و باید کشاورزان را از اهمیت آن آگاه کنیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به وضعیت شطرنجی کشاورزی در استان، گفت: قطعات باند جنوبی و میانی حداکثر به دو هکتار رسیده و در شمال ۱۰ هکتار است و روز به روز این قطعات کوچکتر می شود که باید برای آن راهکاری اندیشید.

 

وی تاکید کرد: طرح یکپارچه سازی قطعات کشاورزی گلستان در دستور کار است و باید این قطعات به اندازه اقتصادی برسد تا بتوانیم از تکنولوژی در آنها استفاده کرده و هزینه ها را کاهش دهیم.

 

کد خبر 1119251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha