موفقیت در گردشگری مذهبی شیراز با حضور روحانیون مسلط به زبان های خارجی

شهدوست شیرازی گفت: استفاده از روحانیون مسلط به زبان های خارجی و توضیحات آنها در مورد روح آثار مذهبی- تاریخی به رشد گردشگری مذهبی در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) و مسجد «نصیر الملک» کمک شایان توجهی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «هادی شهدوست شیرازی»، امروز (سه شنبه 2 آذر) با اشاره به برگزاری نشست بررسی راهکارهای هم‌ افزایی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع خبرنگاران گفت: این نشست در وزارتخانه میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌د ستی برگزار شد و راهکارهای تعامل بیشتر 2 سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس افزود: اماکن متعدد فرهنگی-تاریخی در فارس وجود دارد که مالکیت اوقافی دارند و برای هماهنگی ساعات بازدید با سایر اماکن تحت اختیار اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس در این نشست قرار بر هم افزایی شد.

وی اضافه کرد: شیراز به‌ عنوان سومین حرم اهل ‌بیت (ع) در ایران اسلامی دارای اماکن و آئین ‌های مذهبی متعددی است که برنامه ‌ریزی مناسب برای ساعات بازدید این اماکن، زمینه ورود گردشگران مذهبی را افزایش می دهد.

شهدوست شیرازی آب ركنی را مهمترین ‌رکن الهام‌ بخش در شعر حافظ و سعدی دانست و عنوان کرد: پروژه گردشگری «آب رکنی» با 20 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل اینکه زمین آن اوقافی بوده و تمدیدی در این زمینه با اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس انجام نشده، نیازمند به تمدید و آماده واگذاری به سرمایه گذار است.

وی با تاکید بر اجرای موفق گردشگری مذهبی در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) و مسجد «نصیر الملک» گفت: استفاده از روحانیون مسلط به زبان های خارجی و توضیحات آنها در مورد روح آثار مذهبی- تاریخی به رشد گردشگری مذهبی در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) و مسجد «نصیر الملک» کمک شایان توجهی کرده است.

کد خبر 1119273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha