اولین اجلاسیه شهدای مداح استان مرکزی در مسجد القائم شهر محلات برگزار شد

همزمان با هفته دفاع مقدس، اولین اجلاسیه شهدای مداح استان مرکزی در مسجد القائم شهر محلات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «مهدی ربانی» در اولین اجلاسیه شهدای مداح استان مرکزی که در مسجد القائم شهر محلات، برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: هفته بسیج یادآور رشادت ها و از خودگذشتگی دلیرمردان ایرانی است که با جانفشانی خود الگوی کاملی از ولایتمداری و ایثار را نشان دادند.

 

امام جمعه شهرستان محلات توسل و توکل بر خدا و معنویت را مهمترین عامل پیروزی و موفقیت رزمندگان در دفاع مقدس دانست و بیان کرد: رزمندگان و شهدا از طریق مناجات، توسل به خدا و معنویت مسیر سربلندی را طی کردند و انقلابی عظیم را به ارمغان آوردند.

 

وی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ ایثار شهادت و از خودگذشتگی است و این مهم باید در دستور کار همگام به ویژه مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

 

این مقام مسئول بر گسترش معنویت در جامعه تاکید کرد و اضافه کرد: جامعه ای که در آن معنویت حاکم باشد قطعا شکست نخواهد خورد.

 

امام جمعه شهرستان محلات با اشاره به اینکه مداحان نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی و معنوی دارند، بیان کرد: امروز مداح کسی است که بتواند فرهنگ توسل به خداوند و اهل بیت(ع) را در جامعه زنده کند چراکه جامعه نیازمند احیای توسل به خدا ، اعتماد به نصرت الهی و ترویج فرهنگ های ارزشی است.

امروز انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و سربلندی قرار دارد

در ادامه این مراسم سردار « محسن کریمی» نیز در این مراسم با اشاره  به اینکه احیای اسلام ناب محمدی، به برکت ایثار و مجاهدت شهدا، رزمندگان و مردم شجاع و دلاور ایران اسلامی بود، بیان کرد: ملت ایران در دوران انقلاب هرآنچه در توان داشتند به میدان آوردند و توانستند  اسلام ناب محمدی را احیا کنند.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: با این اعتقاد و ایمان ملتی آگاه و ولایتمدار انقلاب اسلامی شکل گرفت و در چهل سال اول انقلاب علیرغم همه مشکلات و توطئه های دشمنان مسیر نورانی انقلاب استمرار پیدا کرد و امروز در اوج اقتدار و سربلندی است.

 

وی به امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: با وجود تمام توطئه های دشمنان، بسیج مردمی در طول انقلاب اسلامی با هدایت های امامین انقلاب اسلامی موفق عمل کرده و نظام اسلامی امروز با فرهنگ و تفکر بسیجی به این درجه از اقتدار رسیده و دستاوردهای زیادی خلق شده است.

 

این مقام مسئول شهدا را سرمایه های انقلاب اسلامی و تضمین کننده امنیت و اقتدار انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: امروز عزت ایران اسلامی برگرفته از مجاهدت های شهدا در عرصه های مختلف است و ما در قبال شهدا مسئولیت سنگینی بر عهده داریم و باید در گام دوم انقلاب تلاش های بیشتری در راستای اهداف این انقلاب بزرگ براریم.

 

سردار کریمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه توسل به خداوند و اهل بیت(ع)، ولایتمداری و حضور مردم در چهل سال اول تمام محدودیت ها را به فرصت ها تبدیل کرده است، گفت:این انقلاب و ایثار ها و از خودگذشتگی ها  دستاوردهای زیادی را داشته است که باید در راستای حفظ و تقویت این دستاوردها تلاش کنیم.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه روحانیت و مداحان در طول دفاع مقدس و چهل سال انقلاب اسلامی نقش موثری در هدایت مردم به سمت ارزش های اسلامی ایفا کرده اند، ادامه داد: این نقش باید در گام دوم انقلاب پر رنگ تر باشد و بتوانند جوانان را با ارزش های اسلامی آشنا کنند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: برقرار کردن شور و اشتیاق در جبهه و بین رزمندگان از مهمترین اقدامات مداحان در دفاع مقدس بود و امروز این شور و اشتیاق باید برای خدمت صادقانه به مردم و دفاع از ارزش های اسلامی رقم بخورد.

 

گفتنی است در پایان این اجلاسیه به همت بسیج مداحان سپاه روح الله استان مرکزی از خانواده معظم شهدا و پیرغلامان حسینی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1119285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha